نگهداری راه‌ها بر تعریف و احداث پروژه‌های جدید راهسازی ارجحیت دارد

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری گفت: در شرایط کنونی و با توجه به اقدامات سنوات اخیر در رابطه با توسعه راه‌ها، موضوع نگهداری راه‌ها بر تعریف و احداث پروژه‌های جدید راهسازی ارجحیت دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا زمانیان مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هراز کیلومتر راه در کشور وجود دارد گفت: آنچه امروز لازم است بدان توجه شود اهمیت حفظ و نگهداری راه‌های موجود به عنوان سرمایه‌های ملی کشور در مقایسه با تعریف پروژه‌های جدید با ماهیت راهسازی است چرا که با توجه به محدودیت منابع اعتباری و در صورت عدم توجه به این موضوع، در آینده‌ای نزدیک این سرمایه‌های ملی دچار آسیب و ضایعات جبران ناپذیری خواهند شد.

وی همچنین ضمن اشاره به تاریخچه نامگذاری ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل در تاریخ رسمی کشور افزود: این روز در پی مشارکت و حماسه آفرینی رانندگان و متولیان بخش حمل و نقل در رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل کالا در روز ۲۶ آذرماه ۱۳۶۲ که کشور در شرایط جنگ تحمیلی قرار داشت و همچنین به جهت اهمیت و جایگاه این بخش و شناسایی هرچه بهتر اقشار جامعه از این مهم نام‌گذاری شده است.

این مسئول افزود: رانندگان زیادی در طول دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌ها به عنوان رزمنده و یا به عنوان رانندگان ادوات راهسازی و غیره مشارکت داشتند و در این راه نیز شهیدان زیادی تقدیم این انقلاب شده است و در سنوات اخیر نیز نقش رانندگان در نقل و انتقال زائران اربعین حسینی که در مدت زمان کوتاه و فشرده، جابجایی زائران زیادی را انجام می‌دهند ستودنی است.

زمانیان همچنین تاکید کرد: حمل و نقل به عنوان یکی از صنایع مهم و پیشرو در اقتصاد هر کشوری به شمار می‌رود و به همین جهت است که دولتمردان سرمایه گذاری‌های زیادی را در این بخش انجام می‌دهند و در کشور ما نیز در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه شده است و از آنجایی که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در بخش حمل و نقل از طریق جاده صورت می‌گیرد راه مناسب و ایمن، علاوه بر کاهش تلفات جاده‌ای، در هزینه تمام شده، سرعت کالا و غیره بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت و سختی فعالیت راهداران به عنوان سربازان گمنام در جاده‌های کشور تصریح کرد: اگر چه قدر فعالیت طاقت‌فرسای راهداران در جایگاه اداری کشور آن طور که باید دیده نشده است ولی زحمات راهداران زحمتکش، زمانی و برای افرادی مشهود و قابل درک است که در شرایط سخت جاده‌ای از قبیل برف و کولاک و غیره، از حضور و خدمات آنان بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول افزود: هر ساله ده‌ها نفر از راهداران زحمتکش در مسیر راهداری و کمک به مسافرین جاده‌ای، جان خود را از دست داده و در راه خدمت شهید می‌شوند.

وی مطرح کرد: با توجه به مزایای اندک اداری راهداران، چیزی جز عشق و علاقه به راهداری و خدمت به خلق، نمی‌تواند یک راهدار را در شرایط سخت و حساس راهداری در صحنه نگه دارد و اگر چه در این راه از مزایای زیادی برخور دار نمی‌شوند ولی به واسطه حضور صادقانه و خالصانه خود، همواره برکات این تلاش و خدمت صادقانه در زندگی آنان مشهود است.

کد خبر 545377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.