۲۰ درصد منازل مسکونی آستارا بیمه آتش سوزی است

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرآستارا گفت: تنها ۲۰ درصد از منازل مسکونی در این شهر دارای بیمه آتش سوزی است، لذا به شهروندان توصیه می‌شود؛ برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام ‌کنند.

بابک لطف‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با داشتن یک ایستگاه آتش‌نشانی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در پاییز سال جاری، به ۶۴ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان آستارا در این مدت به تعداد ۴۴ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شدند، گفت: از این تعداد آتش‌سوزی ۱۴ مورد منازل مسکونی، چهار مورد تجاری، هشت مورد وسایل نقلیه موتوری، هشت مورد جنگل و علفزار، پنج مورد ضایعات، دو مورد ترانس، دو مورد واحد خدماتی و یک مورد انباری بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا تصریح کرد: فقط ۲۰ درصد منازل مسکونی در این شهر دارای بیمه آتش سوزی است، لذا به شهروندان توصیه می‌شود که برای جبران ضرور و زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام کنند.

لطف‌جویی افزود: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا، در سه ماه گذشته در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور پنج مورد، تصادفات جاده‌ای دو مورد، نجات افراد محبوس در اتاق پنج مورد، رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک شش مورد و نشتی گاز دو مورد خدمات ایمنی به شهروندان ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه اینکه شهروندان باید در فصل سرما با رعایت نکات ایمنی، از به‌کارگیری و روشن کردن لوازم گرمایشی معیوب خودداری کرده و پیش از ترک منزل مسکونی و واحد تجاری از بسته بودن شیرهای گاز اطمینان حاصل کنند، تاکید کرد: شهروندان در هنگام وقوع حوادث و آتش سوزی، آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و در هنگام تماس با سامانه ۱۲۵ واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا، آدرس خود را دقیق اعلام کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: این واحد با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و ۲ تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.‌

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 545358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.