ارتقای کیفیت خدمات در اتوبوس‌رانی، دغدغه شهرداری قم است

شهردار قم با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفیت خدمات در ناوگان اتوبوس‌رانی، گفت: صحیح اجراشدن، تأمین اعتبار و تضمین فرآیندهای مالی برای اجرای این طرح از دغدغه‌های شهرداری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه مجوز خرید خدمات بهره‌برداری ناوگان اتوبوس‌رانی اظهار کرد: بیش از هفت ماه است که ارتقای کیفیت در ناوگان اتوبوس‌رانی با نگاهی جدید و ویژه در مجموعه شهرداری دنبال و به یکی از دغدغه‌های شهرداری تبدیل شده است.

وی ضمن تشکر از دقت نظر و اهتمام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع ارتقا خدمات ناوگان اتوبوس‌رانی افزود: موضوع مهم در این طرح توجه ویژه به رفتارها و مباحث فرهنگی در دو بخش داخل و خارج از شهرداری است.

شهردار قم به نتیجه مطلوب رسیدن یک طرح خوب را نیازمند مجریان خوب دانست و خاطرنشان کرد: صحیح اجراشدن این طرح، تأمین اعتبار و تضمین فرآیندهای مالی برای اجرای این طرح از دغدغه‌های شهرداری است.

وی با تأکید بر درستی روش و مباحث پیش‌بینی‌شده تصریح کرد: باید اعتبارات مالی برای اجرای این طرح دیده شود تا بتوانیم طرح را به‌خوبی اجرا کنیم و برای فرهنگ‌سازی نیز مجموعه برنامه‌هایی در قالب پویش “هوای همُ داشته باشیم” برگزار می‌شود تا بتوانیم در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان نیز مؤثر باشیم.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: باید در بخش تعمیرات و نگهداری نیز دقت داشته باشیم، زیرا قیمت هر اتوبوس هم‌اکنون بیش از شش میلیارد تومان بوده و در بودجه ۱۴۰۱ دولت نیز تعهدی در این زمینه مفروض نیست و همه بار بر دوش شهرداری افتاده است.

وی رعایت و در نظر گرفتن چهار نکته را اساسی و مهم خواند و یادآور شد: ابتدا نظارت و کنترل دقیق، توجه به مسائل فرهنگی قم، تعمیر و نگهداری و عملی شدن تعهدات مالی اجرای طرح باید با دقت انجام شود.

شهردار قم، این طرح را در صورت موفقیت، طرحی پیشرو خواند که می‌تواند به‌عنوان یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های قم معرفی شود، و افزود: اگر این طرح به‌درستی اجرا شود سرمایه اجتماعی بزرگی شکل‌گرفته و آلودگی هوا و چالش‌های زیست‌محیطی کاهش پیدا می‌کند و همچنین تحول بزرگی در مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین به حفظ ابزارهای حاکمیتی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز به‌صورت شفاف در قرارداد مشخص شود تا فردا شهرداری دچار مشکلاتی نشود و بتواند از نظر حاکمیتی نظارت کافی را بر سیستم داشته باشد.

کد خبر 545186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.