احیای بافت تاریخی خرانق با اجرای طرح بازآفرینی شهری

شهردار خرانق در آیین معارفه خود گفت: احیای بافت تاریخی این شهر مستلزم اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

به گزارش ایمنا، عبدالرسول یزدی اظهار کرد: این شهر دارای بافت قدیمی و صنایع دستی خوبی است که با حمایت میراث فرهنگی استان می‌توان این میراث ناملموس را زنده نگه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: آثار میراثی این شهر با کمک مسئولین استان از طریق طرح بازآفرینی شهری و مرمت بافت‌های فرسوده، احیا شود.

شهردار خرانق با بیان اینکه خرانق بیست و چهارمین شهر استان است که در یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های استان با قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شکل گرفته است، گفت: امیدوارم امانتدار خوبی برای این شهر باشم.

در این مراسم، محمد یارمند، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد اظهار کرد: ضوابط و مقرراتی که شهردار خرانق در سوابق کاری خود داشته، در مدت فعالیتش در این شهر مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به شهرهای کوچک و تازه تأسیس، نگاهی خوب و ویژه است، ابراز امیدواری کرد: این نگاه تداوم پیدا کند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد تصریح کرد: شهرداری‌ها در صدر خدمت رسانی به مردم در شهرها هستند و با ۴٠٠ نوع خدمت از تنوع خدماتی قابل توجهی برخوردارند لذا امیدواریم با جدیت و تلاش اولین شهردار خرانق و با حمایت همه اعضای شورای اسلامی این شهر، آغازگر برنامه‌های خوبی در آینده این شهر باشیم.

یارمند این روز را روزی به یادماندنی در تاریخ این خطه‌ زیبا خواند که می‌تواند سرآغاز عمران منطقه البته با حمایت و مشارکت مردم محلی از شورا و هم شهردار جدید شهرشان باشد.

رضا زارع‌زاده، فرماندار سابق مهریز در این مراسم گفت: ویژگی‌های مشترکی بین شهرهای خرانق و مهریز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مباحث مربوط به بازآفرینی شهری و بافت قدیم تاریخی اشاره کرد.

وی با اشاره به تجربیات خوب «عبدالرسول یزدی» در طرح بازآفرینی شهری مهریز طی سه سال گذشته که مهریز را در جذب اعتبار بازآفرینی کشور در جایگاه نخست استان قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: احیای بافت تاریخی و بازآفرینی شهر خرانق نیز مؤثر واقع شود.

فرماندار شهرستان مهریز تاکید کرد: شهردار خرانق فردی مردم‌دار، مسئولیت‌پذیر، با جرأت، توانا و دارای روابط‌عمومی بالا است.

منبع: ایسنا

کد خبر 544981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.