افزایش ۲۵۰میلیاردی بودجه متمم شهرداری کرج

رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بودجه متمم شهرداری کرج گفت: بودجه سال‌ جاری نسبت به بودجه ۱۴۰۰حدود ۲۵۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان افزایش را نشان می‌دهد. بودجه جاری شهرداری کرج ۴۴.۹ درصد و بودجه عمرانی ۵۵.۱ درصد است.

به گزارش ایمنا، جواد چپردار در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: شهرداری کرج لایحه متمم به مبلغ چهار هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان به شورای شهر ارسال کرد که با نگاه مثبت شورا این میزان با رقم بیشتری به تصویب شد.

وی با بیان اینکه شورای ششم تاکنون ۱۸ نشست در کمیسیون تلفیق بودجه داشته که در ۱۱ ردیف، بودجه جاری شهرداری کرج کاهش پیدا کرده است، افزود: میزان کاهش این ۱۱ ردیف بودجه جاری را ۶۰ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان بوده و در سه ردیف بودجه جاری شهرداری کرج نیز ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: بودجه متمم شهرداری کرج نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان افزایش نشان می‌دهد، بودجه جاری شهرداری کرج ۴۴.۹ درصد و بودجه عمرانی ۵۵.۱ درصد است که رقم بودجه متمم مصوب جاری ۱۴۰۰ کرج معادل ۲,۱۰۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی حدود دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: هرچند این بودجه را مدیریت‌های قبل طرح، تصویب و بخش غالب آن را مورد بهره قرار داده‌اند و شورای شهر نیز در خیلی از ردیف‌ها یا اعتبارات پیدا و پنهان به آن نقد جدی داریم ولیکن یادمان باشد بودجه سال ۱۴۰۱ را اعضای شورای ششم در معیت مدیران جاری شهرداری خواهند نگاشت و تحقق یا دفاع از آن بعهده تک تک ما خواهد بود.

چپردار خاطرنشان کرد: در این بودجه با همه تنگناهای موجود باید الویت‌ها و تعهدات عمده‌ای را پوشش دهد، از حقوق پرسنل، مطالبات روزانه، ضروری و عادی هم چون پسماند، ترافیک، تکمیل پروژه‌های بزرگراه شمالی، قطار شهری و دیر کردهای تعهدات بانکی، مطالبات باقی و جاری قراردادهای پیمانکاران، ایجاد طرح‌های عمرانی جدید و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، برون سپاری، بهره‌وری از خیل کثیر پرسنل شهرداری تا ارتقا مشارکت و تأمین رضایت مردمی باید در بودجه نویسی ملحوظ شود.

وی گفت: شرایط اقتصادی کشور، لایحه انقباضی دولت، حذف اعتبارات در ردیف‌های مرتبط با شهرداری و بسیاری از فراز و نشیب‌های مستتر به اعضای شورای شهر هشدار مسیر بسیار دشواری را می‌دهد که باید کمربندها را بست، پاشنه‌ها را کشید و با نهایت هوشمندی و اهتمام به بررسی و ارائه آن پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: از ابتدای راه در شورای شهر سعی شد فارغ از حواشی از متن تکالیف مدیریت و الویت‌های شهری غافل نباشیم که اعضای شورا در غالب موارد اینگونه بوده و هرچه این رویه رو به جلو می‌رود به وحدت، همگرایی و کارآمدی آن افزوده خواهد شد و بی‌تردید سنگ اندازی برخی قلیل و اندک به قطار در حال حرکت نیز اثری در وحدت رویه و کارآمدی شورا ندارد ضمن آنکه نقد و پیشنهادات سازنده را به جان دل پذیرا خواهیم بود.

کد خبر 544955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.