پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری جهت خرید اتوبوس و به دنبال آن نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مدیریت شهری مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک به اتفاق آرا به دوفوریت طرح خرید ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری اراک رأی مثبت دادیم و با اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان (۶۰ میلیارد تومان اجازه دریافت وام بانکی و ۱۰۰ میلیارد از محل عوارض آلایندگی) است، موافقت کردیم.

وی افزود: ما به لحاظ ناوگان حمل و نقل عمومی عقب ماندگی زیادی داریم که بنا داریم طی چهار سال این عقب ماندگی را جبران کنیم و تعداد اتوبوس‌ها را به حد قابل قبولی برسانیم. امیدواریم شهرداری در دوره جدید با اهتمامی که دارد غفلت‌ها و کم کاری‌های گذشته را جبران کند و با همان جدیتی که از شهردار محترم سراغ داریم هر چه زودتر خرید انجام شود تا مرهمی بر زخم کهنه و کاری آلودگی هوای اراک باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: متأسفانه وضعیت کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در یک دهه گذشته بسیار ناچیز بوده و حتی در بودجه جدید همان اوراق مشارکت را هم حذف کرده‌اند لذا امیدی به کمک‌های دولتی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم.

وی ادامه داد: در صحن علنی شورا اعلام کردم که مابقی عوارض آلایندگی نیز باید در حوزه زیست محیطی و در راستای کاهش آلودگی هوا از جمله حمل و نقل، ترافیک، فضای سبز و مسئله پساب شهری هزینه شود.

کد خبر 544849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.