واریز سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس گفت: سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان فارس از محل مالیات بر ارزش افزوده ۹ ماهه امسال، واریز شده است.

به گزارش ایمنا، ناصر هاشمی اظهار کرد: هفت هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال بابت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور عشایری فارس، از مالیات بر ارزش افزوده، به حساب این دوایر واریز شده است.

وی افزود: از مبلغ کل واریزی، ۲,۵۸۳ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها و شهرداری شیراز و ۵,۰۴۱ میلیارد ریال سهم سایر شهرستان‌های استان فارس بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس خاطرنشان کرد: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، پنج درصد مالیات، یک درصد سهم سلامت و سه درصد عوارض است که مالیات و سهم سلامت برای هزینه کرد بر اساس قانون بودجه به خزانه واریز شده و سه درصد آن نیز در استان و متناسب با جمعیت شهر و روستاها، به شکل ماهیانه تسهیم و به حساب شهرداری، دهیاری و امور عشایری واریز می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰، اضافه کرد: مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی حداکثر پانزده روز پس از پایان هر فصل برای ارائه اظهارنامه فرصت دارند و ۱۵ دی نیز، آخرین مهلت برای فصل پاییز است.

هاشمی ادامه داد: مودیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR قسمت مالیات بر ارزش افزوده اطلاعات تکمیلی را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

وی گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرف، مالیات پرداخت می‌کنند، ضمن آنکه بخش قابل توجهی از آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 544844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.