افتتاح زمین بازی و تجهیز وسایل ورزشی کانون اصلاح و تربیت

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از تجهیز وسایل ورزشی و افتتاح زمین بازی کانون اصلاح و تربیت در راستای اهداف شهر دوستدار کودک و حق برخورداری همه کودکان و نوجوانان از خدمات اجتماعی و تفریحی خبر داد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کانون اصلاح و تربیت، مرکزی برای نگهداری، اصلاح، تربیت و تهذیب اطفال بزهکار غیر بالغ زیر ۱۸ سال است.

وی افزود: تفریحات نوجوانان و جوانان و اهمیت به ورزش در این سنین باید جدی گرفته شده و برنامه‌ریزی و اجرای هدفمندی را به دنبال داشته باشد به خصوص نوجوانی که به هر دلیلی با توجه به شرایط خانوادگی و محیطی در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: دور بودن از خانواده و اجتماع نباید باعث جلوگیری از رشد و تحرک کافی در این نوجوانان شود؛ چرا که تفریح، بازی و ورزش از اصول اولیه پیشگیری از افسردگی و… است.

 افتتاح زمین بازی و تجهیز وسایل ورزشی کانون اصلاح و تربیت با اعتبار ۳ میلیارد ریال

مهدویان خاطرنشان کرد: تربیت و آموزش این نوجوانان در فضای محدود بازداشتگاه تحقق نمی‌یابد و باید شرایط و محیط زندگی این نوجوانان به گونه‌ای فراهم شود که روحیه مشارکت‌جویی آنان افزایش یابد؛ یکی از عوامل مؤثر قطعاً مشارکت در مسابقات ورزشی، تمرینات بدنی و فعالیت‌های اوقات فراغت با همسالان است.

وی افزود: در همین راستا با رویکرد رشد مدار و تربیت و آموزش این نوجوانان برای زیستی بهتر و آرام‌تر در بیرون از کانون در آینده با محوریت دبیرخانه شهر دوستدار کودک این پروژه با اعتباری نزدیک به سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید و زمینه استفاده بهینه از این فضا برای نوجوانان فراهم شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با همراهی همه ارگان‌ها و دستگاه‌های شهر اصفهان، شهری زیباتر را برای زیست بهتر کودکان رقم بزنیم و شاهد حضور هیچ کودکی در این مراکز نباشیم.

 افتتاح زمین بازی و تجهیز وسایل ورزشی کانون اصلاح و تربیت با اعتبار ۳ میلیارد ریال

اسماً نکویی، رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با افتتاح زمین بازی و تجهیز زمین ورزشی و رنگ آمیزی کانون اصلاح و تربیت اظهار کرد: با توجه به اینکه خدمات شهر باید به صورت مساوی بین کودکان و نوجوانان تقسیم شود و از آنجایی که وسایل ورزشی کانون اصلاح و تربیت مناسب نبود، تجهیز وسایل ورزشی کانون در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: در این میان به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین و ممنوع بودن استفاده از تلفن همراه در این کانون، این کودکان از فرصت تحصیل نیز محروم بودند و هیچ وسیله‌ای برای وقت‌گذارانی نداشتند.

نکویی تصریح کرد: پروژه بهینه‌سازی زمین و نصب وسایل ورزشی کانون اصلاح و تربیت با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال تکمیل شده است.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان با بیان اینکه با احداث زمین چمن این کانون، مسابقات ورزشی نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: لوازم ورزشی مانند کفش ورزشی نیز با کمک خیران و همکاری اداره شهر دوستدار کودک تهیه شده است.

وی تاکید کرد: تنها هدف ما شاد نگه‌داشتن کودکان و افزایش انگیزه آنان برای برگشت به جامعه و خانواده است تا مسیر صحیح خود را پیدا کنند.

کد خبر 544807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.