جزییات طرح سوال از شهردار در جلسه هفدهم شورای شهر ساری

اعضای شورای اسلامی شهر ساری در جلسه هفدهم این شورا، طرح سوال از شهردار را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری، با بیان اینکه «سبحان بخشی» به عنوان یک عضو شورای شهر ساری، سوالاتی را از شهردار داشته و به همین جهت طرح سوال را مطرح کرده است، اظهار کرد: شهردار ساری به دلیل عارضه قلبی از اوایل هفته جاری در بیمارستان بستری شده و امکان حضور در جلسه شورا را نداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهردار باید در جلسه پاسخگویی به سوال حضور داشته باشد، تصریح کرد: حق قانونی شورا این است که درباره مسائل مختلف سوال داشته باشند، اما بحث اخلاقی نیز مطرح بوده که باید وضعیت بیماری شهردار مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از اعضای این شورا خواست درباره تعویق طرح سوال و استعلام از نهادها درباره مهلت دادن به طرح سوال و یا احتمال عدم حضور وی در جلسه پاسخگویی را اعلام کنند.

سبحان بخشی، عضو شورای اسلامی شهر ساری و طراح سوال از شهردار ساری با بیان اینکه بر اساس وظایف ۳۴ گانه شورای شهر، وضعیت به گونه‌ای پیش رفت در فضایی آرام و منطقی مسائل مدنظر را اعلام کنیم، گفت: تاکنون ۱۰۰ مکاتبه با شهرداری داشتم و در نهایت منجر به طرح سوال شد، درباره نحوه ارسال تذکر به شهردار بین بنده و رئیس شورا اختلاف نظر وجود دارد. شهردار باید ظرف ده روز به سوال پاسخ دهد.

سید حسین یوسفی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در موافقت با شهردار فعلی ساری، با تاکید بر اینکه برخی سوالات پاسخ‌های مشخصی دارد که همه می‌دانیم و دلیل طرح سوال را نمی‌دانم، افزود: معتقدم اگر شهردار به همه سوالات هم پاسخ می‌داد مساله استیضاح را مطرح می‌کردند و به نقطه واحدی درباره نظرات شهردار نمی‌رسیدیم.

وی گفت: امروز باید به شهردار فرصت داده شود، حتی اگر عدم حضور وی را مرخصی یک کارمند هم بدانیم این فرصت به وی داده شود؛ اینکه برای فرد بیمار، حکم تعیین کنیم اخلاقی نیست.

سبحان بخشی در پاسخ به این سخنان، اظهار کرد: من بحث استیضاح را مطرح نکردم، استیضاح سه رأی نیاز دارد و من نمی‌دادم آیا استیضاح رأی خواهد داشت یا نه؛ طرح سوال راهکار دارد و می‌توانند در موعد مقرر پاسخ دهند و درباره عدم حضور به دلیل بیماری نیز، می‌توان از نهادهای رسمی درباره این امر استعلام گرفت.

علی عاشقان، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه جدای از مساله طرح سوال، مساله اخلاقی و انسانی نیز به دلیل بیماری شهردار مطرح است و باید با این نگاه درباره پاسخ به طرح سوال به وی فرصت داده شود.

حسن احمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ادامه ماده ۶۸ بحث استیضاح شهردار است و اگر عضو شورا قانع نشود مرحله بعد مطرح می‌شود، گفت: مسیری که طی می‌شود به این مساله خواهد رسید اما با استعلام درباره شرایط فعلی شهردار و در نظر گرفتن شرایط فعلی وی موافق هستم.

میررحمان میرشجاعی، عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در نبود شهردار باید به مساله اداره شهرداری ساری نیز توجه شود، گفت: شهردار در شرایط استرس‌زا قرار دارد و اگر از افراد نخبه و مشاوران خوب استفاده می‌کرد، این میزان فشار به وی وارد نمی‌شد؛ حالا اگر با توجه به شرایط کسالت آیا فرصت دادن به وی منجر به استرس بیشتر به شهردار می‌شود یا نه نیز جای بحث دارد.

ذوالفقار شریفی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه همه به طالبی رأی دادیم و او را به عنوان شهردار انتخاب کردیم، اظهار کرد: من مخالف معاونان ایشان بودم، اما با شهردار مشکلی نداریم و تا امروز نیز شهر را به خوبی اداره کردند، البته نگرانم که در نبود ایشان شهرداری ساری چگونه اداره می‌شود.

افشین راسخ، عضو دیگر شورای شهر ساری با بیان اینکه باید عواقب فرصت به پاسخگویی را نیز در نظر گرفت، گفت: شاید ماندن شهردار در شرایط استرس زا برای سلامتی وی مفید نباشد و به عنوان خانواده باید این مساله را در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر ساری تصمیم گیری درباره احتمال عدم حضور شهردار ساری به دلیل بیماری، در جلسه پاسخ به طرح سوال را منوط به استعلام از نهادهای مرتبط مصوب کردند.

کد خبر 544803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.