سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران شد

شهردار سنندج گفت: شهر سنندج روز دوشنبه به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش ایمنا، سیدانور رشیدی اظهار کرد: پایتخت کتاب، عنوانی فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ توسط یونسکو پایه‌گذاری شد و به شهرهای مختلفی در دنیا تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه مساله انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است، افزود: با اعلام فراخوان شبکه ترویج کتاب‌خوانی، هر سال شهرهایی که داوطلب دریافت این عنوان هستند، برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و داوران با انتخاب بهترین طرح‌های ارائه شده، پایتخت کتاب را انتخاب می‌کنند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: این شهرداری هم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، طرح و برنامه‌های خود را برای انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب ارائه و در مهر ماه هم از طرح ارائه شده دفاع شد.

رشیدی تاکید کرد: امروز در آئینی در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

وی با تبریک این انتخاب به تمام شهروندان بویژه نویسندگان، ناشران و دوستداران کتاب ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

در ۶ دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته بودند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند. شهر شیراز از آغاز فروردین ۱۳۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۰ عنوان پایتختی کتاب را در اختیار داشت.

سنندج با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 544751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.