شهردار: بازآفرینی شهری امنیت محلات سمنان را افزایش می‌دهد

شهردار سمنان گفت: امنیت به عنوان یکی از شاخص های دستیابی به کیفیت زندگی، مفهومی است که تاثیر فراوانی بر سطح رضایتمندی شهروندان و ساکنان محله های مسکونی دارد.

سید علی مرتضی نژاد در حاشیه بازدید از محله‌های کم برخوردار شهر سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مجموعه اقدامات شهرداری در خصوص بازآفرینی محله‌های قدیمی و بافت فرسوده اظهار کرد: امنیت در سطح محلات به خصوص بافت قدیم و فرسوده شهر نیاز به حضور و مشارکت شهروندان و به ویژه ساکنان آن محله دارد، زیرا تعلق داشتن شهروندان به محله، انسجام اجتماعی و مسئولیت پذیری آنان را بیشتر می‌کند.

وی افزود: تأمین امنیت در محله‌ها فقط وظیفه‌ی نهادهای امنیتی و انتظامی نیست، بلکه تمام نهادها و شهروندان باید در آن مشارکت کنند.

شهردار سمنان با تاکید بر عزم شهرداری بر اجرای پروژه‌های محله محور در شهر، خاطر نشان کرد: بازآفرینی و فعالیت خانه باغ گل نرگس و خانه گردشگری سلامت در محله‌های قدیمی و کم برخوردار شهر، مؤثرترین کارکرد شهرداری در زمینه ارتقای امنیت محله‌ها بوده است و با افزایش تعداد این خانه‌های مرمت شده در دیگر محله‌ها نیز شاهد ارتقای امنیت اجتماعی خواهیم بود.

مرتضی نژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از محلات شهر، تصریح کرد: نزدیک به ۵۰ درصد آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، فقر، طلاق و خشونت‌های خانوادگی از ناحیه اعتیاد است و شهرداری با مشارکت دیگر سازمان‌های همسو به خصوص بهزیستی طرح جمع‌آوری این افراد را در محله‌ها اجرا کرد و اجرای این طرح نیز زمینه ارتقای امنیت اجتماعی محله‌ها را فراهم آورد.

شهردار سمنان اظهار کرد: تقویت امنیت شهروندان موجب بالا رفتن آسایش و رفاه و همچنین افزایش رضایت‌مندی آنها از خدمات شهری خواهد شد.

کد خبر 544733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.