نگاه ویژه مدیریت شهری به قلب شهر اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، ضمن بازدید از پروژه‌های منطقه سه شهرداری، به بررسی چالش‌های موجود در این منطقه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجم دی ماه_ به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان ساکن در منطقه سه شهرداری، در مسجد کمر زرین حضور یافته و به بررسی مشکلات کسبه و اهالی این منطقه پرداختند.

در این دیدار مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در دوره ششم شورا در قالب کمیته نظارتی، از چاردیواری مناطق شهرداری بیرون آمده و عملاً به دل شهر و محله‌ها ورود کردیم تا از نزدیک چالش‌ها و پروژه‌های مربوط به هر منطقه را احصا کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری قلب اصفهان است و باید به طور ویژه به این منطقه که فرسوده‌ترین و تاریخی‌ترین بافت شهر اصفهان را دارد، توجه شود، ادامه داد: اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر بر حسب برنامه و وظیفه‌ای که بر عهده دارند، علاوه‌بر حضور در شهرداری مناطق، برای بررسی مسائل موجود در پرونده‌های ارباب رجوعان و حل اختلافات، در پایگاه‌های عمومی و بین مردم نیز حضور می‌یابند تا از نزدیک شاهد انجام پروژه‌ها و بررسی مشکلات پیرامون آن باشند تا در نهایت رضایت و آسایش خاطر شهروندان حاصل شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال رفع مشکلات در محله‌های شهر هستیم، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی در منطقه سه شهرداری به لحاظ اهمیت آن انجام شده است، البته انجام هر کاری دغدغه‌های خاص خود را دارد و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مؤثر بتوانیم معضلات و پیچیدگی‌های مدیریت شهری را برطرف کرده و به چشم اندازه‌های مورد نظر در هر منطقه دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دیدارهای مردمی، اضافه کرد: با حضور در بین مردم صحبت‌ها و نظرات آنها را می‌شنویم تا بتوانیم به طور ژرف به حل مسائل و پیش‌برد پروژه‌ها و اهداف در هر منطقه بپردازیم تا نارضایتی‌های ارباب رجوعان نیز شنیده شود.

نباتی‌نژاد ادامه داد: رفع بعضی از مشکلات در حیطه وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری نیست و باید در ارگان‌های دیگر از جمله میراث فرهنگی، سازمان‌های بین‌المللی و یونسکو جویای راهکار برخی مسائل و موضوعات شد.

وی گفت: بسیاری از متغیرها در محورهای تاریخی شهر اصفهان در اختیار شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری نیست، بنابراین پرداختن به مسائل با چالش‌هایی روبرو است، اما مدیریت شهری تا حد امکان در تلاش برای انجام پروژه‌ها و رفع معضلات شهری است.

وی در خصوص اهمیت پرداختن به چالش‌های شهروندان منطقه سه، افزود: باز کردن گلوگاه‌ها، توافق برای برخی معاوضه‌ها، بررسی مسائل مربوط به پارکینگ‌ها، هم‌سطح‌سازی میدان جلوخان، رفع برخی سد معبرها، آزادسازی‌ها و … از جمله مواردی است که از سوی ساکنان منطقه سه مطرح شده و به آنها می‌پردازیم.

لزوم مطرح کردن چالش‌های ارتفاع ساختمان‌ها در منطقه ۳ با وزیر میراث فرهنگی

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص رفع مشکلات و چالش‌های منطقه سه شهرداری، اظهار کرد: معضلات و مسائل منطقه سه را از شهروندان جویا شدیم و هر موضوع را در حوزه مربوط به آن، توسط کارشناسان بررسی و حل خواهیم کرد تا رشد و پویایی این منطقه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات مربوطه باید در راستای صلاح دید شهروندان هر منطقه انجام شود، ادامه داد: همه باید در راستای حل معضلات و اجرایی شدن پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن گام بردارند.

نگاه ویژه مدیریت شهری به قلب شهر اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرایی شدن میدان امام علی (ع) اقدامی بزرگ و استثنایی بود که در منطقه سه شهرداری انجام شد، البته لازم بود این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود، ادامه داد: در حال تلاش برای تکمیل و به نتیجه رسیدن نهایی پروژه امام علی (ع) هستیم و در بودجه سال آینده نیز آن را مد نظر قرار خواهیم داد تا با رفع مسائل، این میدان به سامان نهایی برسد.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی محلات قدیمی از زمان انقلاب انجام می‌شده و مورد اهمیت بوده است، از این رو به دل محله‌های شهر می‌آییم تا صحبت شهروندان را بشویم و مشکلات را حل کنیم.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اهمیت پرداختن به گلوگاه‌ها در محلات تاریخی و قدیمی شهر اصفهان، افزود: باید برای بازگشایی گلوگاه‌ها جهت سهولت در تردد شهروندان تلاش کرد، البته توجه به این موضوع از دیرباز مدنظر مدیریت شهری بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در منطقه سه شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد، کد ارتفاعی ساختمان‌ها است که در صورت رفع چالش‌های موجود در این راستا که با میراث فرهنگی وجود دارد، قطعاً ساخت‌وساز، نوسازی و بازسازی‌ها در این منطقه قوت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: چالش‌هایی در خصوص ارتفاعات برای ساخت‌وساز در محلات منطقه سه باید با همکاری میراث فرهنگی برطرف شود، البته در سفری که وزیر میراث فرهنگی به اصفهان خواهد داشت، حتماً به این موضوع می‌پردازیم.

به گزارش ایمنا، قبل از انجام دیدار مردمی در مسجد کمرزرین، اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در منزل شهید «حسن غازی» ضمن دیدار با خانواده شهید، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.

کد خبر 544612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.