شهردار: چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرکرد بزودی آماده می‌شود

شهردار شهر شهرکرد گفت: استراتژی چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر در دست اقدام است و احتمالاً تا آخر ماه جاری به انجام خواهد رسید البته یک سند کامل نیست بلکه در طول زمان تکمیل خواهد شد تا کاستی‌ها تعدیل شود.

به گزارش ایمنا، محمدتقی جاپلقی امشب _یکشنبه پنجم دی ماه_ در نشست خبری اظهار کرد: شهردار مجری برنامه است نه یک برنامه‌نویس. اگر کشور دارای برنامه باشد یک رئیس جمهور و شهردار براساس آن امور را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری هم همین گونه است اگر چشم‌انداز آینده مدنظر باشد براساس این افق، هدف‌های شهر را می‌توان پیش برد، اما اکنون این گونه عنوان می‌شود که شهردار چه برنامه‌ای دارد؟ یک شهردار می‌تواند برنامه‌های مختلف را عنوان کرده اما پایان کار، عملی نشود.

شهردار شهرکرد گفت: شهرداری حاصل تفکرات یک سری انسان بوده که مشاور استراتژیک و راهبردی هستند؛ وظیفه شهردار برنامه نویسی برای شهر نیست باید تمام کارشناسان اهل فن در تمام امور برنامه‌ریزی را انجام دهند هرچند یک مدیر با ویژگی برنامه‌ریز و مجری مطلوب است که دارای نبوغ فکری هم بوده و برنامه‌ها را ساماندهی و جهت دهی کند.

وی تاکید کرد: شهردار اگر تنها در یک حوزه شهری مانند فضای سبز فعالیت کند، نشان از هدفمند بودن شهر نیست بلکه وقت گذرانی است.

جاپلقی تصریح کرد: استراتژی چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر در دست اقدام است و احتمالاً تا آخر ماه جاری به انجام خواهد رسید البته یک سند کامل نیست بلکه در طول زمان تکمیل خواهد شد تا کاستی‌ها تعدیل شود.

وی اضافه کرد: در این راستا قرار است جلسه‌ای با نخبگان دانشگاهی برگزار و از نظرات آنان در چشم‌انداز ۲۰ ساله شهری استفاده شود.

جاپلقی با بیان اینکه شهرکرد با استان‌های بزرگ کشور از تمام امور از جمله اعتبارات متفاوت است، اظهار کرد: مدیرانی باید از اصحاب رسانه فرار کنند که نیت درستی ندارند فردی که خود را خدمتگزار مردم بداند از هر لحظه پاسخگویی حتی با دست خالی نباید ترس داشته باشد و دلایل نشدن‌ها را بگوید تا مردم بدانند مسئولان چیزی برای پنهان شدن ندارند.

وی گفت: ۳۷۰ تن قیر رایگان اخذ شده که تلاش می‌کنیم محله‌های کم برخوردار در شهر برای آسفالت در نظر گرفته شده است.

جاپلقی تصریح کرد: زباله‌ها جداسازی و بازیافت می‌شود کار به بخش خصوصی سپرده شده هنوز انتظارات برآورده نشد اما بهتر خواهد شد.

شهردار شهر شهرکرد، خاطرنشان کرد: برای شهربازی هدف‌های خوبی در سر دارم که باید در خاورمیانه خودنمایی کند؛ همچنین در قسمت تپه نور الشهدا برنامه‌های تفرجگاهی مدنظر است.

کد خبر 544574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.