آخرین قاب را در نگارخانه صفوی ببینید

نمایشگاهی از عکس‌های سعید مشکبیز باعنوان "آخرین قاب" در نگارخانه صفوی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عکاسی، هنر ثبت دقیقه‌ها و ثانیه‌های تلخ و شیرین زندگی است. با نگاه به آلبوم‌های خود، لحظات را دوباره مرور می‌کنیم و به دورانی سفر می‌کنیم که با دیدن آن‌ها یا لبخند می‌زنیم و یا دیدن آن‌ها اشک را از چشمانمان جاری می‌کند.

تصاویر می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و از ایده‌های هنرمندانه خالق خود حکایت کنند، اما ما اکثر اوقات بدون توجه از عکس‌ها گذر می‌کنیم، در صورتی که با دقت بیشتر می‌توانستیم به درون لایه‌های عکس نیز سفر کنیم. آثار هنرمندان، دنیا را به گونه‌ای دیگر به تصویر می‌کشند تا انسان‌ها دیدگاه جدیدی پیدا کنند؛ درست همان‌طور که سهراب سپهری سروده است: "چشمان را باید شست جور دیگر باید دید."

آخرین قاب را در نگارخانه صفوی ببینید

این روزها نمایشگاهی از عکس‌های "سعید مشکبیز" در نگارخانه صفوی برپا شده است. وی در این باره به خبرنگار ایمنا، گفت: تمام عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه، به صورت آنالوگ عکاسی شده‌اند و برای خلق آن‌ها از شیوه کلاسیک استفاده کرده‌ام.

وی افزود: پدرم در بستر بیماری بود و از او عکس گرفتم، همین موضوع سبب شد که در نهایت این مجموعه خلق شود و عنوان "آخرین قاب" نیز برگرفته از این موضوع است.

آخرین قاب را در نگارخانه صفوی ببینید

مشکبیز با بیان اینکه برای خلق عکس‌های خود از سوژه‌هایی با موضوع آزاد استفاده کرده است، اضافه کرد: نمایشگاه عکس "آخرین قاب" اولین نمایشگاه انفرادی من است که در آن تعداد ۳۲ اثر همراه با کتاب عکسی با همین عنوان ارائه شده است.

آخرین قاب را در نگارخانه صفوی ببینید

به گزارش ایمنا، سعید مشکبیز متولد سال ۱۳۷۱ است و از دوران نوجوانی علاقه زیادی به عکاسی و نویسندگی داشت که در این خصوص از محضر استاد حسین شیرمحمدی بهره‌مند شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه عکس "آخرین قاب" می‌توانند همه روزه تا هشتم دی‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 544377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.