شهردار سقز: پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های شهرک دانشگاه هستیم

شهردار سقز گفت: شهرداری سقز برای رفع مشکلات تعاونی‌های پشت شهرک دانشگاه این شهر عزم جدی دارد و همکاری تعاونی‌ها با شهرداری، گره‌گشای رفع موانع از جمله صدور مجوز ساخت این محله است.

به گزارش ایمنا، ارسطو گویلی اظهار کرد: در دو ماه گذشته، پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای رفع مشکلات کلان فرا روی این نهاد و اجرای طرح‌های زیرساختی و توسعه‌زای شهری از جمله بلوارهای ۴۵ متری شهرک دانشگاه و بهارستان، رودخانه سقز، بازنگری طرح جامع، پروژه‌های سرمایه گذاری و ساماندهی ورودی‌های سطح شهر در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

وی رفع مشکلات تعاونی‌های پشت شهرک و آزاد سازی ساخت و ساز در این اراضی را از اولویت‌های کاری شهرداری برشمرد و افزود: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و همکاری‌های مسؤولان شهرستانی و استانی و همچنین تعاونی‌ها، دغدغه‌های شهروندان را در این زمینه بر طرف می‌کنیم.

شهردار سقز خاطرنشان کرد: در این خصوص از پیشنهادات راه‌گشا و سازنده استقبال کرده و با همراهی و حمایت‌های شورای اسلامی شهر تمامی توان و تلاش خود را برای آزادسازی اراضی این تعاونی‌ها به کار خواهیم گرفت.

گویلی با اشاره به آخرین وضعیت این اراضی، تصریح کرد: با توجه به عدم وجود حمایت‌های بودجه‌ای دولت از شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت‌های شهری و بدهی‌های انباشته و هنگفت سنواتی شهرداری سقز و همچنین هزینه بالای احداث کمربندی ٤٥ متری و پل مربوطه، کل عایدی مالی شهرداری از صدور جواز کلیه قطعات این تعاونی‌ها و همچنین سهم شهرداری از توافقات گذشته نصف هزینه احداث کمربندی و پل را نیز تأمین نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای این مهم که موجب آزاد شدن سرمایه‌های قفل شده شهروندان خواهد شد، نیازمند همکاری و همراهی همه صاحبان این اراضی خواهیم بود.

شهردار سقز تاکید کرد: شهروندان اخبار مربوط به پیشرفت‌های شهرداری در رفع موانع مربوط به این اراضی و سایر مسائل مهم شهری از جمله بازنگری طرح جامع شهر را از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی دنبال کنند و با پرهیز از هرگونه خرید و فروش بر اساس شایعات، اجازه سوءاستفاده دلالان و افزایش کاذب قیمت این اراضی را ندهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 544338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.