لزوم فرهنگ‌سازی در بازآفرینی اقتصادی بافت تاریخی سمنان

شهردار سمنان گفت: با گسترش فرهنگ نوسازی باید نگاه بازآفرینی اقتصادی در این زمینه برای دستیابی به توسعه پایدار شهری تقویت شود.

سید علی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت موجود بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر به دلایل مختلف از جمله فرسودگی واحدهای مسکونی، ضعف زیرساخت‌ها و نبود سهولت دسترسی از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار نیست. همین موارد سبب بروز مشکلات متعدد شهری، اجتماعی و زیست محیطی و حتی بروز مشکلات متعدد امنیتی در برخی محله‌های بافت قدیم شده است.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و ارزش‌های نهفته فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این بافت که جزو داشته‌های شهر سمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده باید جدا از نهادهای حاکمیتی، شهروندان هم پای کار آمده و به ساماندهی این مجموعه کمک کنند.

شهردار سمنان با اشاره به شناسایی بیش از ۳۵۰ خانه قدیمی با ارزش در محدوده بافت قدیم شهر سمنان، گفت: برای احیای سریع این بافت علاوه بر گسترش فرهنگ نوسازی و بازآفرینی و تأمین اعتبار لازم توسط دستگاه‌های مرتبط، می‌توان از ظرفیت شهروندان در این زمینه استفاده کرد.

مرتضی‌نژاد خاطرنشان کرد: حمایت‌های مدیریت شهری سمنان در راستای نوسازی و بازآفرینی خانه‌های قدیمی در سال‌های اخیر سبب راه‌اندازی واحدهای اقامتی و پذیرایی جدید شده است که باید نگاه بازآفرینی اقتصادی در این زمینه برای دستیابی به توسعه پایدار شهری بیشتر تقویت شود.

کد خبر 544286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.