تاب‌آوری شهری مهمترین مؤلفه‌ کیفی توسعه پایدار است

رئیس کمیسیون خدمات سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: امروزه بر اساس استانداردهای جهانی تاب‌آوری شهری یکی از مهمترین مؤلفه‌های کیفی توسعه پایدار به شمار می‌رود.

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرارسیدن پنجم دی‌ماه «روز ایمنی در برابر زلزله و روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه»، گفت: یکی از مهمترین مباحث این روزها بحث ایمنی شهر در مقابل حوادث طبیعی و انسان‌ساز است.

وی تصریح کرد: مدیریت هوشمند ایجاب می‌کند حوادث شناسایی و به موقع برای آنها تصمیم‌گیری شود زیرا چاره‌اندیشی پس از حادثه، کار صحیحی نیست. امروزه بر اساس استانداردهای جهانی تاب‌آوری شهری یکی از مهمترین مؤلفه‌های کیفی توسعه پایدار به شمار می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: اگر شهری آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را نداشته باشد در شرایط ایجاد بحران، غافلگیر شده و نمی‌تواند در کمترین زمان ممکن شهر را به حالت قبل از خود برگرداند. از این رو وظیفه شورا و شهرداری در مرحله نخست شناسایی آسیب‌ها و تهیه نقشه راه مقابله با آن‌ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری موفق می‌تواند مردم را پای کار ایمنی شهر آورد و تا مردم آموزش‌های لازم را نبینند نمی‌تواند در شرایط بحرانی درست تصمیم‌گیری کند، گفت: آموزش برای همه ارکان مدیریت شهری و شهروندان یک نیاز فوری است که باید برنامه آن مدون و در طول سال توسط شهرداری اجرایی شود.

قربانی ادامه داد: فرا رسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه بهانه خوبی است تا تصمیم‌گیران شهر بر موضوع افزایش ایمنی آن تمرکز کنند.

کد خبر 544276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.