نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و ذوب‌آهن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و ذوب‌آهن عصر امروز - سوم دی ماه - در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در نهایت سرخ‌پوشان با دو گل از سد حریف اصفهانی خود گذشتند. قضاوت این مسابقه را سید مهدی سید علی بر عهده داشت که پیش از بازی نیز انتخاب این تیم داوری حواشی فراوانی را به دنبال داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی پرسپولیس

دقایق پایانی مسابقه آل‌کثیر در چند قدمی دروازه ذوب‌آهن با مدافعین این تیم درگیر بود که در نهایت با تکل مدافع ذوبی‌ها، نقش بر زمین شد تا سید علی بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

رودنیل: اصلاً زاویه تلویزیونی مناسب نبود تا تشخیص دهیم پای بازیکن پرسپولیس را زده یا خیر؟

سلیمانی: مدافع ذوب‌آهن تکل می‌کند و در ادامه پا چپ آل‌کثیر را از ناحیه مچ پا مورد اصابت قرار می‌دهد و پنالتی کاملاً صحیح بود چون بر اثر این ضربه مهاجم تعادلش را از دست داد.

عسگری: پنالتی درست بود چون بازیکن با بی‌احتیاطی تکل می‌رود و قسمت بیرونی پا مهاجم را زد. اگر چه فوتبالی سبک پا را زد ولی خطا بود.

سرنگون شدن ترابی

در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی، مهدی ترابی قصد داشت جلوتر از بازیکن ذوب‌آهن توپ ارسالی را به سمت دروازه حریف شلیک کند اما تعادلش در جدال با مدافع سفیدپوش بهم خورد. با این حال و علیرغم اعتراض پرسپولیسی‌ها، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: اتفاقی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

سلیمانی: به نظرم ادامه بازی کاملاً صحیح بود چون جدال مدافع و مهاجم سر توپ و عادی بود.

عسگری: جدال معمولی فوتبال بود و بالاخره تماس‌های بدنی رخ می‌دهد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: اکثر خطاهایی که گرفت درست بودند. پرتاب اوتی به نفع پرسپولیس بود که برعکس اعلام کرد. دقیقه ۳۱ خطا آل کثیر درون محوطه باید اعلام می شد. ۲ دقیقه وقت اضافه با توجه به توقف‌ها در نیمه اول خیلی کم بود. دقیقه ۵۵ ادامه بازی درست بود.دقیقه ۶۴ کمک اول آفساید را به درستی اعلام کرد. دقیقه ۷۱ خطا پشت محوطه جریمه به نفع ذوب‌آهن باید اعلام می شد. متاسفانه این بازی ۵۴ دقیقه زمان مفید داشت که برای فوتبال ما اصلاً خوب نیست.

سلیمانی: سید علی به نظرم قضاوت خوبی را انجام داد و معمولاً برای داورها در بازی یک یا دو صحنه پیش می‌آید که خیلی مهم است آن را درست تشخیص دهند. تا دقیقه ۸۵ اتفاق خاصی را ندیدیم و بیشتر توپ در میانه میدان بود؛ به طبع قضاوت ایشان هم در میانه میدان خوب بود و اگر چه چند اشتباه ریز هم داشت.

عسگری: در مجموع اشتباهاتی که بخواهد مهم باشد و بخواهند روند را تغییر دهد. البته اعتراض کماکان وجود دارد و وارد خورند فوتبال ما شده است.

کد خبر 544090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.