خسارت ۷۰ میلیاردی طوفان به زیرساخت‌های شهرستان تالش

فرماندار تالش گفت: طوفان دو روز گذشته ۷۰ میلیارد ریال به سربندی خانه ها، تاسیسات، ابنیه‌ها و سایر زیرساخت‌های شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین شاه کوئی، در جلسه ستاد مدیریت بحران تالش که با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خسارت طوفان باد گرم در این شهرستان برآورد اولیه و به استان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی شهرستان برای مقابله با بارش‌های برف و باران ۴۸ سال آینده در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: از همان لحظات اولیه وقوع طوفان بازدید از مناطق خسارت‌دیده آغاز شد تا میزان خسارت به تأسیسات و زیرساخت‌ها برآورد و جهت جبران به استان اعلام شود.

فرماندار تالش با بیان اینکه طوفان صدمات سختی را به پست ۶۳ کیلووات تالش وارد کرد و سبب قطع توزیع آب شرب این شهرستان شد، خاطرنشان کرد: کلیه قطعی‌ها در همان لحظات اولیه با تلاش‌های مأموران برطرف شد و هم اکنون هیچ گونه قطعی در سطح شهرستان وجود ندارد.

شاه کوئی اضافه کرد: طوفان دو روز گذشته ۷۰ میلیارد ریال به سربندی خانه‌ها، تأسیسات، ابنیه ها و سایر زیرساخت‌های شهرستان خسارت وارد کرد.

وی ضمن تشکر از اقدام به موقع شهرداری در خصوص هرس درختان معابر اصلی شهر، اضافه کرد: این موضوع سبب شد تا کمترین خسارت را در این حوزه داشته باشیم.

فرماندار تالش به اعلام هشدار وزن نارنجی برای ۴۸ ساعت آینده در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید در آماده‌باش کامل باشند تا در وقوع هر نوع حادثه‌ای در اسرع وقت اقدام نمایند.

شاه کوئی با تاکید بر اینکه باید کلیه مسئولان، بخشداران و دهیاران شهرستان در این روزها پای کار باشند، گفت: مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید در صورت وقوع هر حادثه‌ای آمار و ارقام خسارت‌ها را کامل و دقیق در اسرع وقت به فرمانداری تحویل دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 543998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.