محلات حاشیه‌ای شهر اصفهان نیازمند توانمندسازی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از خانه جوان، بر اهمیت موضوع کارافرینی تأکید کرده و راهکارهایی را برای بهبود وضعیت نقاط محروم شهر ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی امروز _پنجشنبه دوم دی ماه_ در بازدید از خانه جوان اصفهان (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) و با تأکید بر موضوع کارآفرینی، اظهار کرد: در محلات حاشیه شهر باید توانمندسازی اقتصادی لازم انجام شود چراکه این مناطق با مهاجرت، اعتیاد و فرهنگ نامناسب مواجه هستند و دلیل اصلی این آسیب‌ها مباحث اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مدیریت شهری اقداماتی در مناطق محروم انجام شده است اما همچنان جای کار زیاد دارد، ادامه داد: جلساتی را با مدیران این مناطق محروم داشته‌ایم که در این جلسات از نهادهای مختلف نیز دعوت کردیم تا آن‌ها نیز مباحث خود را مطرح کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنگام برگزاری این جلسات متوجه شدیم که پتاسیل برای آموزش و توانمندسازی در این مناطق بالا است اما اکنون اقدامات لازم انجام نشده است و با توجه به آموزش‌هایی که داده شده همچنان اکوسیستم درآمدزایی در مناطق محروم به نتیجه نرسیده است، البته دلیل اصلی این موضوع نبود کارآفرین در این مناطق بوده که اگر این کار انجام شود جریان مالی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: باید کارآفرینی برای مناطق محروم یک خروجی مفید داشته باشد چراکه اولویتی که برای ما و مدیریت شهری وجود دارد این است که مشکلات حاشیه نشینی را رفع شود. باید برای این موضوع برنامه‌ریزی خاصی انجام شود؛ افراد باید از مراحل مختلف عبور و به مرحله استعدادیابی برسند تا بتوانند برای شهر مفید باشند.

طغیانی با بیان اینکه باید تأمین مالی لازم برای این کار انجام شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: هر بخش از شهرداری وظایف مختلفی دارد پس خواستارم که خانه جوان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مناطق محروم اتفاقات خوبی را رقم بزنند تا بعد از استعدادیابی آموزش‌ها به افراد مختلف داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آموزش لازم به صورت فعال شکل بگیرد و به نوعی ما مسئولین باید به دنبال کشف استعداد و آموزش برویم؛ اکنون به این محله‌های محروم نگاه خیریه‌ای می‌شود و باید آن‌ها را از درون تقویت کنیم، البته این کار نیازمند همکاری نهادهای مختلف است. در این راه اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان متفاوت است و اقدامات اصلی بر دوش این نهاد است.

طغیانی اظهار کرد: همه نهادها باید در این کار حضور داشته باشند اما اقدام اصلی تحت عنوان کارآفرینی باشد تا بتوانیم از موانع پیش رو عبور کنیم. نقش مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پر رنگ است پس باید تمام توان خود را به نمایش بگذارد تا وضعیت مناطق محروم شهر بهبود پیدا کند.

کد خبر 543940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.