محدودیت‌های کرونایی در آلمان افزایش می‌یابد

دولت آلمان تصمیم گرفته است که محدودیت‌های کرونایی بیشتری را برای فصل تعطیلات اعمال کند؛ همه افراد، صرف نظر از وضعیت مصونیت نسبت به کووید ۱۹، باید از ۲۸ دسامبر، تعاملات اجتماعی را محدود کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت همچنین وضعیت "واکسینه شده یا بهبودی" را برای کارمندان در کلینیک‌ها، خانه‌های سالمندان و موارد مشابه تعیین کرده است که از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد.

تدابیر جدید حداقل تا ۷ ژانویه، زمانی که دولت برای تعیین وضعیت جدید و سنجش موفقیت محدودیت‎‌ها در کنترل اومیکرون تشکیل شود، پا بر جا خواهد بود.

در آغاز ماه دسامبر، آلمان اقداماتی را برای فاصله گذاری اجتماعی انجام داد که تجمعات اجتماعی را برای افراد واکسینه نشده محدود می‌کرد. مقامات اکنون این اقدام را گسترش می‌دهند تا همه افراد را تحت پوشش قرار دهد؛ از ۲۸ دسامبر، مجامع خصوصی نمی‌تواند شامل بیش از ۱۰ نفر باشد.

در صورت حضور افراد واکسینه نشده در این اجتماع، شرکت کنندگان باید محدود به خانواده شرکت کنندگان واکسینه نشده و حداکثر دو نفر از خانواده دیگری باشد. کودکان زیر ۱۴ سال شامل این محدودیت نمی‌شوند.

تنها افراد واکسینه شده یا بهبودیافته و در مواردی افرادی با آزمایش PCR منفی می‌توانند در رویدادهای فرهنگی و تفریحی شرکت کنند. با این حال، باشگاه‌ها و مراکز تفریحی شبانه پس از ۲۸ دسامبر بسته خواهد شد.

مغازه‌ها همچنان برای افراد واکسینه نشده ممنوع خواهد بود، مگر برای خدمات ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها.

در شب سال نو، فروش مواد آتش‌بازی ممنوع خواهد شد. دولت اکیداً به شهروندان توصیه می‌کند که آتش بازی به راه نیندازند، زیرا آسیب‌های احتمالی ممکن است سیستم مراقبت‌های بهداشتی را به طور غیر ضروری تحت فشار قرار دهد.

در نهایت، افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی محلی و همچنین برای مسافت‌های طولانی به گواهی سبز معتبر نیاز دارند. این بدان معناست که شهروندان باید واکسینه شده باشند و یا آزمایش PCR آن‌ها منفی باشد؛ نباید بیشتر از ۲۴ ساعت از تست کرونا مسافران گذشته باشد.

روز گذشته شورای اخلاق آلمان -یک نهاد متخصص که به جنبه‌های اخلاقی، علمی، پزشکی و اجتماعی تصمیمات سیاستی خاص می‌پردازد- به نفع دستور الزام واکسن صحبت کرد. این پیشرفت به دلیل ترس از نوع رو به رشد Omicron است.

علاوه بر این، ۱۳ نفر از ۲۴ عضو شورا موافق دستور عمومی واکسن هستند. در همین حال، هفت نفر طرفدار یک دستور جزئی هستند که مشاغل خاص پرخطر و همچنین افراد در گروه‌های آسیب پذیر را هدف قرار می‌دهد.

اعلامیه نهایی آنها که توسط ۲۰ نفر از ۲۴ عضو امضا شده بیان می‌کند که دستور واکسن به عنوان یک اقدام محافظتی در برابر عواقب جدی همه‌گیری قابل توجیه است.

پارلمان در آغاز سال ۲۰۲۲ به واکسیناسیون اجباری رأی خواهد داد. اولاف شولز صدراعظم نیز قبلاً به نفع این اقدام صحبت کرده است.

محدودیت‌های کرونایی در آلمان افزایش می‌یابد

کد خبر 543842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.