به آینده اهواز امیدواریم/ یک سوم جمعیت شهر حاشیه‌نشین هستند

شهردار اهواز گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری، آینده‌ روشنی را برای اهواز پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در دیدار با مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: شهر اهواز با مشکلات زیادی دست به گریبان است و با بی مهری‌هایی که نسبت به آن شده شرایط را کمی سخت کرده است با این حال به آینده اهواز بسیار امیدواریم.

وی افزود: اهواز در سال ۹۳ جزو سه شهر پاکیزه ایران بود اما اکنون اگر در شهر نگاهی بیندازیم می‌بینیم که شأن مردم ادا نشده است، از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت اهواز، نزدیک به یک سوم آنها حاشیه‌نشین و از بسیاری امکانات محروم هستند.

شهردار اهواز تاکید کرد: علت اصلی توسعه‌نیافتگی اهواز در حوزه مسائل شهری ورود نیروهای غیر تخصصی در شهرداری است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که طبقه محروم و ضعیف جامعه وابستگی زیادی به کمیته امداد دارند و بحث بیت‌المال مطرح است، ما خودمان را مکلف می‌دانیم که بدهی و دیون خود به کمیته امداد را ادا کنیم.

امینی ادامه داد: برای مسائل موجود میان کمیته امداد و شهرداری اهواز باید یک کارگروه تشکیل و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا هرکدام از طرفین تعهدات خود را انجام دهند.

وی توضیح داد: شهرداری اهواز مطالبات زیادی به ویژه در زمینه حق آلایندگی دارد که متأسفانه پرداخت نشده است، مشکلاتی مانند فاضلاب و آب‌های سطحی نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد، با وجود نیروها و مدیران توانمند در اهواز، تیم مدیریتی شهرداری بسیار در تلاش است تا بتواند خدمتی به اهواز و شهروندانش ارائه دهد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، آینده‌ی روشنی را برای اهواز پیش‌بینی می‌کنیم.

شهردار اهواز در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت محله‌هایی مانند کوی طاهر گفت: علاوه بر کوی طاهر که مورد نظر کمیته امداد قرار گرفته است، اهواز دارای مناطق دیگری مانند گلدشت، زرگان، و ملاشیه نیز است که از حضور کمیته امداد و همکاری آن‌ها در رفع محرومیت این مناطق نیز استقبال می‌کنیم.

کد خبر 543816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.