محرابیان: آبرسانی به ۷۰۰۰ روستا آغاز می‌شود

وزیر نیرو به آغاز طرح آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، آبرسانی به بیش از هفت هزار روستا در گام نخست آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی اکبر محرابیان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در مراسم امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور، اظهار کرد: شورای جهاد آبرسانی به روستاها با حضور نخبگان و همه افرادی که خدمات فراوانی را در این حوزه انجام داده‌اند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به فکر پیشرفت کشور هستیم، باید به روستاها توجه کنیم، افزود: در سال‌های گذشته خدمات فراوانی از جمله راه سازی، برق رسانی و خدمات زیربنایی به روستاها ارائه شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم میزان برق رسانی به روستاها از ۹۹ درصد عبور کرد، گفت: در آن سال‌ها جشن پایان برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار برگزار شد البته اکنون این میزان برق رسانی به ۹۹.۷ درصد رسیده در حالی این رقم در جهان کمتر از ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه حاکمیت اهمیت بسیار زیادی برای روستاها قائل است، تصریح کرد: در خصوص آبرسانی باید یک کار جهادی و انقلابی انجام شود زیرا بیشترین رضایتمندی مردم از خدماتی است که می‌توان به آنها ارائه کرد و مهمترین آنها موضوع آبرسانی است.

محرابیان با بیان اینکه ۱۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب محروم هستند، گفت: ما برای اینکه بهره‌مندی روستاها از آب شرب بهداشتی و سالم به ۹۰ درصد برسد باید از ظرفیت‌های جهادی، مردمی و نهادهای انقلابی استفاده کنیم که در این راستا شورای جهاد آبرسانی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در قانون ظرفیت استفاده از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را پیدا کرده‌ایم، گفت: در این قرارگاه فرصتی برای گرد هم آوردن همه گروه‌های جهادی ایجاد شده است و در قراردادی که امشب منعقد شد ۳۱ استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی به روستاهای محروم، بسیار بزرگ و بی نظیر است، اضافه کرد: در این پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومان قرارداد امضا خواهد شد که امشب ۱۸ هزار میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

وی با اشاره به گستردگی اجرای این طرح در کشور افزود: نکته مهم در اجرای این پروژه حفظ کیفیت، سرعت در اجرا و قابلیت اجرایی این پروژه است که البته کار سختی خواهد بود.

محرابیان با بیان اینکه ما در اجرای این پروژه نگاه کارفرمایی و پیمانکاری نداریم، تصریح کرد: ما تصمیم داریم در یک اقدام جهادی و مهندسی در زمانی کوتاه این پروژه را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کیفیت اجرا یک اصل مهم است، ادامه داد: باید نظارت دفاتر مهندسی و خدمات مهندسی را در تمام روستاها گسترش بدهیم و البته عملیات کنترل پروژه و زمان اجرای آن نیز بسیار مهم است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار روستا در ۳۰ ماه آبرسانی خواهد شد، افزود: در قرارداد امشب ۷ هزار و ۱۰۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار اجرای این پروژه به طول کامل تأمین شده است، گفت: ما تنگناهای اعتباری در اجرای پروژه‌ها داریم اما موضوع آبرسانی به روستاها با مشکل اعتبار مواجه نیست.

منبع: مهر

کد خبر 543798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.