تلاش برای تبدیل کرج به شهر «خوانا»/ هوشمندسازی تقاطعات

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج عملکرد مدیریت شهری در این حوزه طی ۱۰۰ روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، فرزین فرشاد ضمن تشریح گزارش ۱۰۰ روزه مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل ترافیک، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدام برای تکمیل فرآیند ایجاد شهر «خوانا» با تهیه و نصب علائم ترافیکی و تابلوهای هدایت مسیر انجام شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی و اقدام جهت تداوم طرح‌های مرتبط با ساماندهی معابر شهری از طریق اجرای طرح‌های اصلاح هندسی و اصلاح شبکه معابر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در بازه زمانی یادشده تداوم طرح‌های مرتبط با ایجاد سهولت و امنیت بیشتر برای تردد عابرین با رویکرد استفاده مناسب‌تر برای معلولین جسمی حرکتی و افراد سالخورده از طریق اصلاح سطوح پیاده راه‌های شهری و استفاده از مصالح استاندار بوده است.

به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج هماهنگی و پیگیری برای انطباق حوزه عملکردی و عملیاتی پلیس راهور با مناطق شهری باهدف ایجاد انسجام و هماهنگی در کنترل و راهبری ترافیک شهری انجام‌شده است.

حرکت به سمت شهر هوشمند

فرشاد در بخش دیگری به مطالعه و تهیه طرح برای اتصال خط دو مترو تهران کرج به خط شش متروی تهران اشاره کرد و گفت: این مهم باهدف سهولت در مسافرت‌ها، افزایش حجم و سرعت جابجایی مسافر، کاهش تراکم مسافر در خطوط و ایستگاه‌های مترو، توزیع مناسب سفر، ارتقا ایمنی و آسایش سفر، کاهش سفر با خودرو، ارتقا و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و غیره انجام‌شده است.

وی ادامه داد: تقویت و افزایش سطح سرویس مرکز کنترل ترافیک از طریق خرید و نصب تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مکمل و راه‌اندازی و بهره‌برداری مناسب با هماهنگی و همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی در چارچوب رویکردهای شهر الکترونیک و حرکت به سمت شهر هوشمند ازجمله اقدامات مدیریت شهری است که توسط سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج تشریح شد.

وی در بخش دیگری به تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق نوسازی اتوبوس‌های شهری و فراهم‌سازی مقدمات خرید بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری با استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

آرام‌سازی ترافیک با اجرای چهار جزیره ایمن

فرشاد در ادامه به پیگیری و اقدام جهت اجرای خط اتوبوس سریع‌السیر «BRT» در محور شهید بهشتی حدفاصل میدان امام (ره) و میدان سپاه اشاره کرد و گفت: طراحی و اخذ مصوبه و انجام عملیات اصلاح هندسی و چراغ‌دار کردن تقاطع رستاخیز - سیزدهم رجایی شهر به‌صورت کامل و آغاز عملیات اصلاح هندسی راست‌گرد اتصال شرق به شمال تقاطع دانش‌آموز - علامه جعفری (بیش از ۵۰ درصد پیشرفت) و چراغ‌دار شدن تقاطع خیابان چهارم و بلوار ولیعصر (عج) در آق تپه در راستای تسریع در تردد شهروندان و رفع گره‌های ترافیکی از دیگر اقداماتی است که انجام‌شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین به آرام‌سازی جریان ترافیک با اجرای چهار مورد جزیره ایمن (در بلوار جمهوری محدوده اداره مالیات، بلوار ماهان و بلوار مؤذن) به‌منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عابرین پیاده نیز اشاره کرد.

وی در ادامه به هوشمند سازی تقاطع پونه - شمس و انجام طراحی‌های فنی و برنامه‌ریزی جهت هوشمند سازی هفت تقاطع جدید اشاره کرد و گفت: طراحی، ساخت و نصب ۹ مورد انواع تابلوی هدایت مسیر جدید (از نوع دروازه‌ای و صلیبی و پرچمی) و نصب ۴۱۷ مورد انواع تابلوهای اخباری، اخطاری و انتظامی جدید از دیگر اقداماتی است که در ۱۰۰ روز گذشته انجام‌شده است.

نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف

فرشاد در بخش دیگری به اجرای بیش از ۲۳۰ کیلومتر خط‌کشی محوری و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع انواع خط‌کشی دوجزئی و هزار و ۵۰۰ مترمربع خطوط لرزاننده و اکستروژن در راستای نظم‌بخشی و ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده نیز اشاره کرد که به همت مدیریت شهری رد بازه زمانی یادشده، اجراشده است.

وی همچنین به اجرای بیش از ۱۳۰ متر گاردریل ترافیکی و تهیه و نصب بیش از ۵۳۰ مورد انواع تجهیزات ایمنی ترافیکی (اعم از کاشن تانک، بشکه، باتومی، چشم‌گربه‌ای، گل‌میخ و غیره) در سطح شهر اشاره کرد و گفت: نصب و راه‌اندازی و اخذ کد جریمه سامانه ثبت راداری (شامل دو دستگاه دوربین پلاک خوان و رادار) و اعمال جرایم سرعت غیرمجاز در زیرگذر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با تلاش همکارانم در این حوزه اجراشده است.

به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج نصب و راه‌اندازی و اخذ کد جریمه ۹ دستگاه دوربین پلاک خوان منصوب در معابر شهید شمس - انوشیروان (دو دوربین)، شهید بهشتی - کسرا (سه دوربین)، آزادگان شمال به جنوب (دو دوربین) و آزادگان جنوب به شمال (دو دوربین) و نصب و راه‌اندازی و بهره‌برداری از چهار دوربین نظارت تصویری جدید از دیگر اقداماتی بوده که در ۱۰۰ روز گذشته توسط مدیریت شهری انجام‌شده است.

نصب چهار دستگاه تابلو ترافیک ( ((VMS

فرشاد در بخش دیگری به نصب چهار دستگاه تابلو ترافیک ((VMS در معابر شهید بهشتی - تقاطع شهید شمس، شهید بهشتی - میان جاده، شهید بهشتی - سه‌راه رجایی شهر و شهید بهشتی - نرسیده به میدان سپاه نیز اشاره کرد که برای سهولت در تردد شهروندان اجرایی شده است.

وی با اشاره به مطالعات مهمی که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک انجام‌شده تصریح کرد: از جمله این مطالعات می‌توان به تهیه برنامه راهبردی حمل‌ونقل همگانی یکپارچه کلان‌شهر کرج، مطالعات ممیزی ایمنی فضای سبز، مطالعات مکان‌یابی پایانه برون‌شهری و مهندسی خطوط اتوبوس‌رانی، مطالعات طراحی تقاطع غیر همسطح بلوار مؤذن – جمهوری اسلامی، مطالعه تهیه سند توسعه حمل‌ونقل پاک، مطالعات بهنگام سازی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اشاره کرد.

کد خبر 543711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.