«واحدهای توزیعی مرغ» برای دریافت کد یکتا اقدام کنند

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: از دو ماه دیگر، تمام واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ، برای تحویل حواله این محصول از شرکت پشتیبانی امور دام، نیازمند کد یکتا هستند.

به گزارش ایمنا، بهنام نیک‌منش اظهار کرد: بر اساس ابلاغ سازمان دامپزشکی به کشتارگاه‌ها و در راستای ساماندهی بازار مرغ از شبکه تأمین تا توزیع به موجب جلوگیری از کمبود و گرانی آن، تحویل مرغ منجمد منوط به دارا بودن کد یکتا شده است.

وی افزود: تعداد قابل توجه از واحدهای صنفی به علت عدم آگاهی از قانون جدید سازمان دامپزشکی هنوز کد یکتا را دریافت نکرده و نتوانسته‌اند از شرکت پشتیبانی امور دام کشور مرغ منجمد مورد نیاز بازار را تأمین کنند.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی داخلی و دبیر کارگروه تنظیم بازار، هم اکنون الزام واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ به دریافت کد یکتا به مدت ۲ ماه تعلیق شده است. به این ترتیب واحدهای صنفی، طبق روال سابق می‌توانند مرغ منجمد دریافت و توزیع کنند.

نیک‌منش گفت: لازم به تاکید است، پس از پایان دو ماه، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به آن دسته از واحدهای صنفی که کد یکتا دریافت نکرده باشند، مرغ منجمد تحویل نخواهد داد. از این رو ضروری است این واحدهای صنفی هرچه سریع‌تر برای دریافت کد یکتا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های دریافت کد یکتا، نظارت بر حفظ سلامت و بهداشت مرغ توزیع شده در بازار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 543661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.