چند بازیکن لیگ برتر انگلیس واکسینه شده‌اند؟

شیوع گسترده کرونا در انگلستان، لیگ فوتبال این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و باعث شده واکسیناسیون تبدیل به اولویت اول باشگاه‌ها شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، با توجه به اینکه سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث رکورد جدید تعداد موارد ابتلاء در بریتانیا شده، لیگ فوتبال این کشور با شرایط سخت و دشواری برای برگزاری بازی‌ها مواجه شده است.

ماه دسامبر، بیشترین تعداد تست‌های مثبت بازیکنان لیگ برتر در فصل ۲۰۲۱-۲۲ را به خود اختصاص داد. با نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا در طول دوران برگزاری مسابقات، سران لیگ انگلستان همه باشگاه‌ها از جمله کارکنان را به واکسینه شدن تشویق کرده و بیانیه‌ای در این رابطه با این مضمون منتشر کرده‌اند: لیگ انگلستان به همکاری با باشگاه‌ها برای تشویق واکسیناسیون در بین بازیکنان و کارکنان باشگاه، و همچنین ترویج پیام واکسیناسیون در چارچوب سیاست‌های بهداشت عمومی بریتانیا به باشگاه‌ها و عموم مردم ادامه می‌دهد.

تأیید شده که در انگلستان ۹۲ درصد از بازیکنان و کارکنان باشگاه‌ها یک، دو یا سه دوز واکسن کووید -۱۹ دریافت کرده‌اند و ۸۴ درصد از آن‌ها نیز در حال تکمیل هر سه دوز واکسیناسیون خود هستند. با این حال هیچ گونه اطلاعاتی درباره جزئیات خاص مانند اینکه کدام باشگاه‌ها و افراد واکسن دریافت کرده‌اند منتشر نشده است.

در حالی که لیگ برتر اعلام نکرده چه افرادی واکسینه شده‌اند، اما باشگاه‌ها اطلاعاتی مختصر را در مورد وضعیت واکسیناسیون بازیکنان و کارکنان خود منتشر کرده‌اند. به عنوان نمونه یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول تأیید کرده است که همه افراد حاضر در زمین تمرین این تیم حداقل دو دوز واکسن کووید -۱۹ دریافت کرده‌اند. کلوپ قبل از پیروزی لیورپول مقابل نیوکاسل به خبرنگاران، گفت: همه افرادی که در زمین تمرین این تیم در حال فعالیت هستند حداقل دو بار واکسینه شده‌اند و در اسرع وقت دوز سوم را نیز دریافت خواهند کرد.

سرمربی قرمزهای آن فیلد در طول یک سال اخیر در مورد واکسینه شدن در برابر کووید -۱۹ بسیار پرحاشیه بوده و بارها اظهارنظرهای مختلفی انجام داده است. او از جمله افرادی است که اعتقاد دارد دریافت واکسن به نوعی مسئولیت فرد بوده که نه از خودشان در برابر ویروس، بلکه از کل جامعه محافظت کنند: همه ما این شانس را داریم که نه تنها به خود، بلکه به سایر افراد نیز با واکسینه شدن کمک کنیم. تنها یک راه برای عبور از شرایط فعلی وجود دارد و آن تزریق واکسن است.

کد خبر 543591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.