مهار آتش در پارک ملی گلستان/ عملیات اطفا در نقطه پنجم ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اطفای آتش در نقطه چهارم پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: عملیات اطفا در نقطه پنجم ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کنعانی اظهار کرد: با وزش باد از صبح امروز شاهد گسترش آتش در پارک ملی گلستان بودیم که حریق به خارج از محدوده پارک سرایت کرد و علاوه بر آن یک خط آتش هم در حریق چهارم ایجاد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: نیروهای مردمی، امدادی، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه و بسیج در دو منطقه دچار حریق مستقر شده و عملیات مهار و اطفا آتش را انجام دادند.

وی از مهار و اطفای حریق در نقطه چهارم خبر داد و گفت: آتش در خارج از پارک ملی گلستان هم که مسئولیت اطفا آن با منابع طبیعی بوده کنترل شده و فردا عملیات اطفاء کامل انجام خواهد شد.

کنعانی اضافه کرد: فردا نیروهای تازه نفس به منطقه اعزام شده و امیدواریم که شرایط آب و هوایی هم برای اطفا حریق مساعد باشد و بتوانیم حریق را کاملاً خاموش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه در حریق اول پارک ملی گلستان هشت هکتار، در حریق دوم ۱.۵ هکتار و در حریق سوم دو هکتار در آتش سوخت و در حریق چهارم طبق برآوردهای اولیه ۲۵۰ هکتار درگیر حریق بوده و محدوده دچار خسارت بعد از ارزیابی اعلام می‌شود.

طبق گفته وی مساحت حریق پنجم هم توسط منابع طبیعی اعلام می‌شود.

منبع: مهر
کد خبر 543555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.