خرم‌آباد طرح جامع «دفع آب‌های سطحی» ندارد

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه طرح جامع «دفع آب‌های سطحی» نداریم، گفت: برای اجرای طرح با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش ایمنا، سعید فتوحی در جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد با معاون عمرانی استانداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه مشکل اصلی که در خرم آباد وجود دارد، نبود برنامه و بنیه مالی است، اظهار کرد: با شروع کار در شهرداری، یک برنامه چهار ساله را به اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد ارائه دادیم.

وی با تاکید بر اینکه با این برنامه می‌توان در شهر خرم آباد تحولی ایجاد کرد، البته اگر بخواهیم، افزود: سامانه شفافیت شهرداری آماده است و به زودی شروع به کار خواهد کرد تا مردم از روند فعالیت‌ها و کارهای شهرداری مطلع شوند.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه یکی از معضلات شهرداری، موضوع بدهی سنگین است و بالای ۳۳۰ میلیارد تومان ما بدهی داریم، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری خرم آباد حدود ۳۰۰ میلیون تومان است و این عدد کفاف هزینه‌های حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری نمی‌شود.

فتوحی به یکپارچه سازی و تجمیع حقوق از ابتدای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی در شهر خرم آباد نداریم، تنها برای سه راهی گلدشت در این زمینه ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در این رابطه قرارداد منعقد کرده‌ایم و این در حالیست که حتی یک ریال هم نداریم که به پیمانکار پرداخت کنیم، اضافه کرد: دفع آب‌های سطحی منطقه «میدان تیر» را انجام داده‌ایم و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این رابطه اعتبار، هزینه شده است.

شهردار خرم آباد ادامه داد: طرح جامع ترافیک در شهر خرم آباد نداریم و پیگیر هستیم که این طرح تا قبل از پایان سال آماده شود.

فتوحی با تاکید بر احداث تقاطع‌های غیر همسطح در شهر خرم آباد، گفت: امسال، حدود ۳۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت استان موافقت نامه مبادله شده و این در حالیست که ۲۲ درصد به شهرداری خرم آباد پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آسفالت و قیر در شهر خرم آباد، تصریح کرد: پنج هزار تن آسفالت تولیدی داشته‌ایم که نیم بیشتر آن در منطقه «ماسور» مورد استفاده قرار گرفته است و این در حالیست که همچنان بسیاری از کوچه‌های این منطقه نیازمند آسفالت هستند.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه ۵۴ میلیارد تومان برای پل «ماسور» اعتبار نیاز داریم و این در حالیست که سازمان مدیریت تنها دو میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است گفت: شهر بازی «کیو» و ایجاد فضای سبز از جمله پروژه‌های در دست اجرا در شهر خرم آباد است.

فتوحی تاکید کرد: در زمینه ارزش افزوده، به شهرداری اجحاف می‌شود، حداقل سهم شهرداری زیر ۱۰ میلیارد تومان نیست.

منبع: مهر

کد خبر 543509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.