امکانات شهرداری شاهرود برای خدمات‌رسانی بهتر تقویت شود

شهردار شاهرود گفت: امکانات این شهرداری برای خدمات‌رسانی به مردم بسیار کم است و شهرداری نیازمند تقویت در زمینه نیروی انسانی و ماشین‌آلات است.

به گزارش ایمنا، محسن احمدی روز سه‌شنبه در نشست با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در محل سالن دانشیاری آموزش و پرورش، اظهار کرد: شهرداری شاهرود دارای سه ناحیه است، برای ارائه خدمات رسانی بیشتر نیاز به ساختار سازمانی وسیع‌تر و تعداد کارشناس و مدیران بیشتر است.

وی با بیان اینکه حجم بالای وظایف و فعالیت‌ها برای بدنه کوچک شهرداری شاهرود سنگین است و امکان خدمت‌رسانی به مردم را سلب می‌کند، افزود: کمبود قیر موجب شده تکمیل برخی طرح‌های شهری مثل کمربندی شمال غربی، تکمیل پل سردار سلیمانی و بسیاری از معابر که به شدت فرسوده شده‌اند، معطل بماند.

شهردار شاهرود با بیان اینکه ماشین آلات شهرداری فرسوده است و اکنون دست کم یک دستگاه بیل مکانیکی باید تهیه شود، خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری شاهرود ۱۰ سال است نوسازی نشده است و نیاز است وضعیت ناوگان اتوبوسرانی با افزایش یک یا چند دستگاه و یا تعمیر اساسی دستگاه‌های موجود بهبود یابد.

احمدی تکمیل ماشین آلات آتش نشانی با توجه به مرتفع سازی در سطح شهر را یکی دیگر از نیازهای شهرداری خواند و گفت: امکانات موجود آتش نشانی خدمات‌رسانی تا ساختمان‌های چهار طبقه را می‌تواند پوشش دهد، اگر مشکلی در طبقات بالاتر پیش بیاید برای خدمت رسانی با معضل مواجه می‌شویم.

وی نداشتن ظرفیت کافی استفاده از آب خام برای فضای سبز و حفظ فضای سبز موجود را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۱۴۰ نفر برای نگهداری فضای سبز اضافه شدند و صدها کیلومتر شبکه آبرسانی افزوده شد اما مشکل تأمین آب به خصوص برای پارک جنگلی شمال غرب شهر وجود دارد.

شهردار شاهرود با بیان اینکه برای تأمین آب فضای سبز نیاز به حفر یک حلقه چاه است تا از آب آشامیدنی استفاده نشود، تصریح کرد: دیواره سازی رودخانه کال شاهرود متوقف شده که نیاز است برای تکمیل آن اعتباری در نظر گرفته شود، به علاوه کف سازی برای ارتقای سیما و منظر شهری به منظور ایجاد فضای تفرجگاه برای مردم با در نظر گرفتن تمام تمهیدات هشدار سیل در بالادست و هدایت سیلاب‌ها نیز به اعتبار نیاز دارد چون به روستاهای پایین دست آسیب می‌زند.

احمدی اضافه کرد: ساختمان قدیم شهرداری به دلیل فرسودگی تخریب شد، فرصت خوبی است برای ایجاد پارکینگ و یک مجموعه خدماتی، تجاری، میراثی و فضای سبز تغییر کاربری دهد.

بازدید از چند طرح شهری شاهرود، واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی خرقان، مجتمع دامداری در بخش بسطام و شهرک صنعتی شاهرود در دستور کار سفره یک روزه استاندار سمنان به شاهرود است.

منبع: ایرنا

کد خبر 543504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.