مرگ خاموش ۸ نفر در پاییز اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در پاییز سال جاری هشت نفر از همشهریان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر از افرادی که دچار گازگرفتگی شدند با سرعت عمل آتش‌نشانان و عوامل اورژانس از مرگ نجات یافتند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فصل گرما با توجه به تابش شدید نور خورشید به کابل‌های برق منازل آسیب می‌بیند و در پاییز با اولین بارندگی با حوادثی همچون جریان عبوری از کابل‌ها و ایجاد حریق روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه از دیگر حوادث این فصل لغزندگی جاده‌ها و در نتیجه تصادفات است، یادآور شد: ما در پاییز سال جاری ۲۵۸۷ مورد عملیات امداد و نجات داشتیم که بخش عمده‌ای از آن ختم به خیر شد، اما هشت نفر از همشهریان بر اثر گازگرفتگی جان باخته و ۱۰ نفر از افرادی که دچار گازگرفتگی شدند با سرعت عمل آتش‌نشانان و عوامل اورژانس از مرگ نجات یافتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: از تعداد ۲۵۸۷ مورد امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، ۱۰۶۴ حریق و آتش‌سوزی و ۱۵۲۳ دیگر مابقی حوادث بوده است.

وی در رابطه با تفکیک تعداد امدادرسانی در پاییز سال جاری افزود: حوادث ساختمانی مانند گودبرداری، فرونشست، تخریب و ریزش با ۱۱ درصد کاهش به ۱۸۲ مورد و حریق وسایل نقلیه با ۱۶ درصد افزایش به ۱۴۹ مورد رسید؛ همچنین حریق منازل مسکونی با ۱۵ درصد افزایش به ۱۰۶ مورد رسیده است.

کاوه‌آهنگران با بیان اینکه حوادث در بخش کشاورزی با ۴۴ درصد کاهش به ۲۲ مورد امدادرسانی رسید گفت: رؤیت مار با ۲۳ درصد افزایش به ۴۹ مورد رسید، همچنین مهار یا نجات حیوانات نیز با ۲۰۹ مورد یک درصد افزایش یافته است.

کد خبر 543445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.