شهید سلیمانی، الگوی مدیر تراز انقلاب اسلامی است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی، الگوی مدیر تراز انقلاب اسلامی است، گفت: سردار سلیمانی و بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس در شرایط سخت توانستند جنگ را مدیریت کنند.

به گزارش ایمنا، سید محمد حسینی در مراسم اعطای نشان عالی مدیر سال که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های مدیر نمونه و کارآمد و با نام بردن از سردار سلیمانی به عنوان الگوی مدیریت اظهار کرد: سردار سلیمانی نمونه بارز مدیری بود که در بحران‌ها توانست به خوبی هدایت امور را به دست گیرد و با اطمینان خاطر می‌توان از حاج قاسم به عنوان مدیر تراز انقلاب اسلامی و اسوه مدیران نام برد.

وی افزود: اینک در آستانه دومین سالگرد شهادت این سردار سرافراز اسلام و مدیر موفق نظام اسلامی هستیم، بنده در دوران دفاع مقدس شاهد بودم که سردار سلیمانی در شرایط سخت و دشوار در جبهه‌ها چگونه با درایت و شجاعت و جامع‌نگری فرماندهی می‌کرد و موجب پیروزی در جنگی نابرابر می‌شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: سردار سلیمانی در عین حال که در آموزش نیروها و در میدان رزم بسیار جدی و منضبط بود، قلبی سرشار از رأفت و محبت نسبت به بسیجی‌ها و نیروهای سپاه و ارتش داشت و این صفا و صمیمیت و اخلاص و عطوفت سبب می‌شد که رزمندگان به او عشق بورزند و در سخت‌ترین معرکه‌ها او را تنها نگذارند.

حسینی خاطرنشان کرد: در جنگ‌های صدر اسلام شاهد فداکاری‌ها و رشادت‌های فراوان هستیم و البته در مواردی مثل جنگ احد، برخی یاران در بحبوحه نبرد، پیامبر اکرم را تنها گذاشتند و در دوران دفاع مقدس رزمندگان در بحرانی‌ترین شرایط بر عهد و پیمانشان وفادار ماندند و از جانفشانی و حمایت فرماندهان دلاورشان مضایقه نکردند

وی با بیان اینکه مشکلات مدیریت در فضای آرام به مراتب کمتر از اوضاع حاد جنگی است، گفت: سردار سلیمانی و بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در شرایط سخت و با امکانات اندک توانستند جنگ را به بهترین وجه مدیریت کنند.

وی با اشاره به تواضع و فروتنی سردار سلیمانی ادامه داد: اینکه انسان در اوج قدرت خاشع و فروتن باشد و نسبت به پدر و مادر خود نهایت خاکساری و تواضع را نشان دهد از هر کسی ساخته نیست. نکته دیگر اینکه بعضاً برخی از سیاسیون درباره سردار سلیمانی مطالب نادرستی را مطرح می‌کردند ولی سردار خودش را معطل حواشی نمی‌کرد و به رسالت خطیر خود می‌پرداخت. بله یک مدیر انقلابی گاهی اوقات ضرورت دارد که روشنگری کند و پاسخ ابهامات را بدهد اما از هدف و وظیفه اصلی خود باز نماند و با سعه صدر و حلم و بردباری به وظیفه‌اش عمل کند و سردار سلیمانی الگوی چنین رفتاری بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند مدیریت سردار سلیمانی فقط در جبهه جنگ بود اما سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی مدیری توانمند و کارآمد بود و این توانمندی در پیشبرد اهداف جبهه مقاومت تأثیر بسزایی داشت.

حسینی افزود: رزمندگان و فرماندهان مقاومت علاقه زائدالوصفی به سردار داشته و دارند و به این فرزند برومند اسلام افتخار می‌کنند. سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف واقعاً نمونه بود، و تعامل خوبی با دولت عراق، سوریه، روسیه و نیز حزب الله، حشد الشعبی و نیروهای مردمی سوریه برای مقابله با داعش و حامیان خارجی‌اش داشت و اگر تدبیر سردار نبود معلوم نبود چه بر سر عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌آمد. آن زمان خیلی‌ها سوریه را از دست رفته می‌دانستند در ایران هم برخی از سیاسیون می‌گفتند باید برای دوران بعد از بشار اسد طراحی کنیم اما درایت، پایمردی و امیدواری سردار سلیمانی باعث شد نقشه دشمنان نقش بر آب شود.

وی در ادامه با اشاره به ولایتمداری سردار سلیمانی گفت: این ولایت مداری است که باعث عزت می‌شود. در چهار دهه گذشته برخی شخصیت‌ها راه خود را از انقلاب، امام و رهبری جدا کردند و البته دچار زیان و خسران شدند اما کسانی که بر عهد و پیمان خود ایستادند همچون سردار سلیمانی سربلند و عاقبت به خیر شدند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تعبد سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم اهل عبادت و ارتباط با خدا بود و اگر انسان می‌خواهد به جایی برسد جز با توسل و ارتباط وثیق با معبود میسر نیست.

حسینی با بیان اینکه سردار سلیمانی نسبت به بندگان خدا رئوف و مهربان بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی وقتی می‌دید مظلومی در هر جای دنیا مورد ظلم قرار گرفته به کمک می‌شتافت.

وی در پایان افزود: آیات و روایاتی که در باره خصال مؤمنان و اولیا الله بیان شده مثل خطبه متقین در نهج‌البلاغه صرفاً برای سلوک فردی و رابطه بنده با خدا نیست بلکه تخلق مدیران جامعه به این اوصاف به مراتب ضروری‌تر است.

کد خبر 543427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.