بارش باران و برف در پنج روز آینده ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران و برف در پنج روز آینده در کشور تداوم دارد، ضمن آنکه از روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، فریبا گودرزی در خصوص وضعیت جوی هوای استان‌ها، اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و نیز دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی و نیز اصفهان، نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در جنوب استان لرستان، شمال خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود و علاوه بر آن، در سایر بخش‌ها بارش‌ها تداوم خواهد داشت، هرچند که از میزان بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشورمان کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق کشور سبب خواهد شد در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان و مازندران و سمنان بارش رخ دهد و شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال استان کهگیلویه و بویراحمد و شرق استان خوزستان خواهد بود که سبب آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی از عوارض بارش‌ها خواهد بود.

گودرزی اظهار کرد: از اواخر شب روز سه‌شنبه سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد که سبب آغاز بارش‌های مجدد خواهد شد و روز چهارشنبه شمال غرب، مناطقی از غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما را خواهند داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه و جمعه هم در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش خواهیم بود و در پنج روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود که سبب مه‌گرفتگی و کاهش دید خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوس دمای هوا را خواهیم داشت و امروز و فردا آب‌های غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

وی سردترین منطقه کشور را ارومیه، زنجان و تبریز با دمای سه درجه زیر صفر و گرم‌ترین نقطه را بوشهر با ۲۸ درجه بالا صفر اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 543243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.