آغاز  بررسی و تصویب دفترچه عوارض شهرداری اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر بررسی و تصویب دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری است که باید تا ۱۵ بهمن‌ماه پس از طی تشریفات اداری منتشر شود و به اطلاع عموم برسد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درآمد شهرداری اراک از محل عوارض و بهای خدمات ۳۷ درصد بوده که میزان وصولی آن نیز رضایت بخش است، از این رو یکی از منابع درآمدی اصلی شهرداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری را مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به حساسیت اعضا، مقرر شد تا آخر هفته این بررسی ادامه داشته باشد، افزود: قطعاً باید رویکردهای شورای ششم بر این دفترچه و به دنبال آن در یک بعد وسیع‌تر بر بودجه ۱۴۰۱ حاکم باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بر حمایت از بخش سرمایه‌گذاری در شهر و توجه ویژه به محله‌های محروم و رعایت اوضاع اقتصادی شهر و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در تصویب عوارض و بهای خدمات تاکید دارند، تصریح کرد: قیمت را باید به گونه‌ای تصویب کنیم که علاوه بر تأمین هزینه‌های سنگین شهرداری، تأثیرات منفی نیز برای شهر به دنبال نداشته باشد.

وی ادامه داد: حداقل در ۵۰ بند هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و در مابقی موارد نیز اگر افزایش قیمت‌ها با میانگین پنج سال قبل مطابقت داشته باشد، قابل قبول خواهد بود، اما اگر افزایش‌ها بیش از میانگین پنج سال قبل باشد، باید دلایل قانع کننده و مستند به شورا ارائه شود.

خسروانی خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی در بررسی دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری سه موضوع سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، قانون بودجه و سیاست‌های عمومی دولت که در قالب بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ به شهرداری‌ها ابلاغ شده را باید مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: آرای صادره هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باید مد نظر باشد زیرا در سال‌جاری چندین بند از دفترچه عوارض ابطال شده است که باید از دفترچه حذف شود.

کد خبر 543186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.