تملک بیش از ۲ هزار مترمربع از اراضی و املاک شهر خمین

شهردار خمین گفت: در شش ماه نخست سال جاری بر اساس قانون جامع حد نگار برای ۲۰ ملک شهرداری سند شش دانگ صادر شده است.

ابوالفضل مرتضیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری دو هزار و ۳۹۴ متر مربع از املاک و اراضی سطح شهر توسط شهرداری در راستای اهداف و فعالیت‌های مختلف تملک شده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۳۳۷ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال از املاک و اراضی سطح شهر مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی تملک شده است که هزار و ۲۸۲ مترمربع از این اراضی مربوط به طرح‌های عمرانی سال جاری مانند خیابان‌های یادگار امام و ساحلی و غیره است.

شهردار خمین از تملک ۵۷ مترمربع از معابر در بافت‌های فرسوده با اعتبار پنج میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود: تملک این اراضی به منظور بازگشایی معابر نفوذناپذیر و تشویق برای بازسازی بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد.

مرتضیان افزود: در زمینه تفکیک و اعمال ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها سهم شهرداری خمین سه هزار و ۹۰۲ مترمربع از اراضی بوده که در نیمه نخست سال به تملک شهرداری درآمد.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری بر اساس قانون جامع حد نگار برای ۲۰ ملک شهرداری سند شش دانگ صادر شده است.

شهردار خمین ادامه داد: در این مدت ۱۶ توافقنامه با مالکان اراضی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی تنظیم شده است.

مرتضیان با اشاره به شکایت‌هایی که در مراجع قضائی در خصوص مباحث شهرداری مطرح شده، افزود: ۲۱ فقره رأی به نفع شهرداری و ۱۱ فقره رأی علیه شهرداری صادر شده است.

کد خبر 543182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.