آماده‌باش استان برای آب‌گرفتگی و تندباد تا روز سه‌شنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به این که فعالیت سامانه، بارشی تا روز سه‌شنبه در مناطق غرب و جنوب غرب ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق استان با آب‌گرفتگی روبه‌رو شویم و دستگاه‌های مختلف برای این شرایط در حالت آماده‌باش هستند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: پیش‌بینی شده است شرایط بارش‌ها ادامه داشته باشد و فعالیت این سامانه، بیشتر در مناطق غرب و جنوب غرب و همراه با وزش باد و بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد بود.

وی از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی تا اواخر وقت روز سه‌شنبه خبر داد و افزود: برای روز سه‌شنبه نیز هشدار نارنجی اعلام شده است چون در اکثر مناطق استان به ویژه نیمه شرقی اصفهان، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای به وقوع خواهد پیوست.

توصیه‌های ایمنی برای رویارویی با تندباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، نخستین توصیه برای رویارویی با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده برای منطقه شرقی را استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار دانست و گفت: به شهرداری‌ها نیز ابلاغ شده است که برای پیشگیری از خطر سقوط، درختان فرسوده را هرس کنند و شهروندان نیز بهتر است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و جنوب خودداری کنند.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه نیز به دلیل پیش‌بینی باد شدید، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای مناطق کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برف گیر، توصیه می‌شود در بخش کشاورزی نیز حفاظت از ادوات و تجهیزات کشاورزی در برابر وزش باد و تندبادها، ایمنی سیستم‌های گلخانه‌ها و واحدهای تولید دام و طیور و عدم چرای دام و طیور در ارتفاعات، توصیه‌هایی بود که به بخش‌های گوناگون ابلاغ شده است.

بیشترین بارش‌ها در سمیرم و کوهرنگ / همه راه‌های استان باز است

شیشه فروش درباره فعالیت دستگاه‌های امدادی اظهار کرد: متناسب با این شرایط، دستگاه‌های امدادی نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند، بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در استان داریم که شامل ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، دو هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه و پنج هزار کیلومتر هم راه‌های روستایی است. به ۴۴ راهدارخانه ایجاد شده در این راه‌ها، ابلاغ شده است که تجهیزات امداد زمستانی و همچنین نمک و شن لازم را برای روان سازی جریان عبور و مرور در جاده‌ها، پیش‌بینی کرده و ماشین‌آلات لازم را تجهیز کنند.

وی از استقرار ۷۵۰ نیرو و ماشین آلات راهداری در سراسر استان به ویژه گردنه‌های برف گیر خبر داد و افزود: از روز شنبه تاکنون بیشترین بارش‌ها در منطقه جنوب استان ثبت شده است. سمیرم ۲۱.۵ میلی‌متر بارش و مناطقی مانند پادنای سمیرم نیز ۲۹ میلی‌متر بارندگی داشته و میانگین بارش در مناطق دیگر استان نیز بین ۴ تا ۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های نسبتاً خوب در منطقه کوهرنگ خبر داد و گفت: از روز گذشته تاکنون، حدود ۷۸ میلی متر بارندگی در این منطقه ثبت شده است اما تاکنون حادثه‌ای نداشته‌ایم، همه راه‌ها باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

استقرار ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در اصفهان و کاشان

وی با اشاره به استقرار ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در اصفهان و کاشان، ادامه داد: ۴۴ پایگاه هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی، شهرداری‌های استان و حدود ۸۰۰ دهیاری نیز برای مقابله با حوادث احتمالی نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

شیشه فروش اظهار کرد: اداره راه، شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای موظف به بازگشایی مسیر رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوبات از مسیر و حفاظت از مناطق شهری و روستایی در برابر تندبادهایی که تا روز سه‌شنبه به وقوع می‌پیوندد هستند، پیش‌بینی شده تا روز سه‌شنبه که فعالیت این سامانه جوی ادامه می‌یابد، آب‌گرفتگی‌هایی را در برخی مناطق استان داشته باشیم اما آماده‌باش کلی برای رویارویی با سامانه جوی ابلاغ شده است و تاکنون با مشکل یا حادثه خاصی روبه‌رو نشده‌ایم.

کد خبر 543028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.