به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده‌رود راضی نمی‌شویم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نیاز امروز زاینده‌رود، باز شدن آب در بخش زیست محیطی که قانونی و شدنی است باید انجام شود، بارها تاکید کرده‌ام به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی‌شویم و بیان این موضوع کاملاً قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی امروز _یکشنبه ۲۸ آذرماه_ در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای ششم فعالیت خود را مدت کوتاهی است که آغاز کرده، اما در همین همین بازه زمانی نشان داده یکی از فعال‌ترین و پرکارترین مجموعه‌های شورای شهر در کشور بوده است.

وی افزود: خوشبختانه ارتباطات خوبی در سطوح ملی و استانی بین پارلمان شهری و سایر مسئولان برقرار شد که نویدبخش اقدامات خوب این دوره از شورا خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری مشترکی بین مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان و شورای شهر پیرامون خبر باز شدن پلمب سوخت مازوت نیروگاه‌ها به علت محدودیت مصرف گاز، صورت گرفت و در قالب نامه‌ای ارائه شد این مطالبه‌گری موجب شده تا اکنون این پلمب شکسته نشود.

وی با اشاره به پیگیری‌ها پیرامون حفظ زاینده‌رود گفت: ارائه نامه‌ای در هشت بند از سوی رئیس سازمان محیط زیست نشان می‌دهد که صدای مردم اصفهان شنیده شده است.

مقتدایی افزود: در بند سوم این نامه، سازمان محیط زیست تأکید کرده که عملیاتی شدن برنامه‌های پیش بینی شده در احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی نیازمند متولی قدرتمند و مستقل است که باید تعیین شود.

وی با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود به علت این است که برخی مصوبات اجرا نشده است، گفت: براساس نیاز امروز زاینده‌رود، باز شدن آب در بخش زیست محیطی که قانونی و شدنی است باید انجام شود، بارها تاکید کرده‌ام به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی‌شویم و بیان این موضوع کاملاً قانونی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۸۰ روستای اصفهان را بررسی کرده‌ایم، نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که درصد مشکلات حوزه آب در این روستاها نسبت به مسائل دیگر از جمله جاده و… بیشتر است.

وی با بیان اینکه نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست، گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان بر اساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد، حدود ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود داریم، به جز بحث آب شرب و کشاورزی، کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا، مشکلات حاشیه‌نشینی و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

مقتدایی گفت: مجلس، دولت و مجامع صنفی برای رفع مشکلات زاینده‌رود باید همفکری کنند تا اقدامات لازم برای رسیدن به نتیجه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام کشف و شناسایی مسائل را باید با همراهی همه مسئولان پیش ببریم تا حد بالاتری از خدمات را به مردم ارائه کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده رود قانع نخواهیم شد، اظهار کرد: دلیل خشکی زاینده رود این است که بندهای مصوبات وضع شده برای آن رعایت نشده است از این رو موظف هستیم نظام شناخت مسائل اصفهان را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: مردم اصفهان به شورای اسلامی شهر نگاه و امید ویژه دارند که امیدواریم با نظم و انضباطی که به وجود آمد حد بالاتری از ارائه خدمات را شاهد باشیم.

کد خبر 542857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.