رونمایی از اولین اتوبوس خط واحد مجهز به حمل و نقل افراد کم توان در بجنورد

شهردار بجنورد گفت: تقویت شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی یک نیاز اساسی در شهر محسوب می‌شود و خود را متعهد به توجه به آن می‌دانم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، جواد حمیدی اظهار کرد: اجرای طرح نگهداشت شهر" نیز با رویکرد بهسازی معابر برای ارتقای کیفی زندگی شهروندی در حال انجام است که ایجاد رمپ برای تسهیل دسترسی تقاطع پیاده رو به خیابان، ایجاد دسترسی‌ها و توجه به مبلمان شهری از جمله اقدامات است تا شهر و تجهیزات آن قابلیت استفاده برای افراد با توانمندی‌های متفاوت را داشته باشد.

وی افزود: -معلولیت یک محدودیت نیست و نباید این عزیزان خود را جدا از جامعه بدانند و اگر چه برای حضور اجتماعی با چالش‌های فراوانی مواجه‌اند، اما در جایگاه مدیریت شهری، اطمینان داشته باشید که از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

دکتر شجاع، رئیس سازمان بهزیستی استان نیز با تقدیر از این اقدام شایسته شهرداری، تاکید کرد: توجه و کمک به جامعه توان خواه بهزیستی که بالغ بر ۳ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود، نیازمند توجه و حمایت متفاوت استانی است.

وی افزود: حمل و نقل شاهرگ ارتباط اجتماعی افراد است و این اقدام دکتر حمیدی که در بدو ورودشان شاهدیم، کاهش یکی از چالش‌های بزرگ گروه هدف ما است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس سازمان بهزیستی استان اظهار کرد: وجود ۲۵ هزار معلول در استان با ۱۰ هزار نفر معلولیت جسمی حرکتی امروز با این حرکت شهردار بجنورد جان تازه گرفتند و از نگاه ویژه شهردار سپاسگزاریم و برای توفیقشان صلوات می‌فرستیم.

در ادامه مراسم از ۳۶ راننده برتر در شبکه حمل و نقل درون شهری تقدیر شد. روبان مراسم به دست بانوی معلول و هنرمند شهری و با حضور مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر قیچی شد تا اولین اتوبوس خط واحد خریداری شده بعد از ۱۲ سال، وارد مسیر خدمت رسانی شود.

کد خبر 542814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.