ضرورت استفاده از ظرفیت پژوهشگران دانشگاهی

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: اگر به دنبال منافع عمومی و ملی هستیم باید مشکلات موجود را به اهالی مربوط به آن بسپاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _شنبه ۲۷ آذرماه_ در سومین نشست تخصصی حمل و نقل اظهار کرد: دانشکده عمران و حمل و نقل بخشی جوان است و توانسته در این سال‌ها پیشرفت خوبی داشته باشد؛ امیدوارم در سال‌های آینده این مجموعه بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم که دانشکده حمل و نقل علاوه بر تمرکز در موضوعات پژوهشی ارتباط خود را با جامعه‌ هماهنگ‌تر کند، ادامه داد: اکنون با آلودگی محیط زیستی مواجه هستیم که باید بررسی‌های لازم در رابطه با این موضوع انجام شود؛ این مشکلات به تصمیمات اشتباه باز می‌گردد که باید چاره‌ای نیز برای آن اندیشیده شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان افزود: برخی تفکرات موجود در کشور برای رسیدن به هدف خود هر کاری انجام می‌دهند، اما این موضوع ممکن است آسیب‌هایی را به عموم مردم وارد کند. نباید مسائل سیاسی و شخصی به نوعی وارد کار شود که همه مردم با آن درگیر شوند چرا که در این صورت شاهد آسیب‌های زیادی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نباید منافع کوتاه مدت شخصی را در نظر بگیریم چراکه ممکن است مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند؛ از نظر من باید نوع عقلانیت را تغییر دهیم و به نوعی پیش برویم که عقلانیت ابزاری را کنار بگذاریم. باید منفعت کل جامعه را در نظر بگیریم زیرا اگر تنها به منعفت شخصی خود نگاه کنیم آسیب‌های غیر قابل جبرانی را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: برای حل مسائل موجود در شهر باید به راهکارهای پژوهشگران دانشگاهی پناه ببریم و از آن‌ها درخواست ارائه راهکار کنیم زیرا هیچکس جز این افراد از مسائل آگاهی کامل ندارد؛ اگر به دنبال منافع عمومی و ملی هستیم باید مشکلات موجود را به اهالی مربوط به آن بسپاریم.

هرسیج اظهار کرد: اگر راهکارهای درست انجام شود به نفع مردم خواهد بود و قطعاً رضایت آن‌ها را نیز شاهد خواهیم بود و همچنین محیط زیست به شرایط خوبی دست پیدا می‌کند، البته این اقدامات به توسعه پایدار نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اگر عقلانیت کامل و جامع در مشکلات وجود داشته باشد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود پس باید تفکرات لازم در این راستا اندیشیده شود تا مشکلات شهرمان حل شود، اگر این کارها به خوبی انجام شود اصفهان تبدیل به یک شهر سبز خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: از افراد مربوطه می‌خواهم از تجارب دیگران استفاده و از ظرفیت دانشگاه‌های استان و فرا استانی بهره‌مند شوند. اکنون کشورهای توسعه یافته بر این موضوعات تاکید دارند پس ما نیز باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کنیم و از راه میانبر پیش برویم تا شاهد کشوری باشیم که روز به روز به توسعه بیشتر و پایدار دست پیدا می‌کند.

کد خبر 542758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.