اهمیت توجه به پژوهش در حوزه مهارتی برای توسعه کارآفرینی

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان گفت: دانشگاه‌های مهارتی برای توسعه علمی و پرداختن به پژوهش‌ها بر آموزش مهارت‌ها در فضایی علمی تاکید دارد، تحقیقاتی که در حوزه‌های عملیاتی به نتیجه برسد، باعث رشد، بهره‌وری و پیشرفت خواهد شد.

بهزاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مفهوم پژوهش، اظهار کرد: در بحث پژوهش پرداختن به علوم پایه و دروس نظری برای توسعه علمی، گسترش مرزهای دانش و رسیدن به دستاوردهای جدید است، بسیاری از دانش‌ها که به زندگی بشر و انجام فعالیت‌های کارآمد کمک کرده نتیجه فعالیت‌های پژوهشی پایه با هدف توسعه علمی و زمینه‌ساز دستاوردهای تکنولوژی بوده است.

وی ادامه داد: هدف انجام دسته‌ای از پژوهش‌ها در دانشگاه‌های مادر حرکت در مسیر توسعه علمی و به دست آوردن دانش‌های جدید و به‌روز است و بخش دیگر مربوط به تربیت پژوهشگر است که در حوزه علوم کاربردی باید بدان پرداخته شود؛ تربیت پژوهشگران منجر به تولید می‌شود که بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان با بیان اینکه پژوهش چرخه‌ای از رسیدن دانش تا تبدیل آن به موارد اثرگذار و تولید است، افزود: در چرخه پژوهش هر کس باید به خوبی به وظیفه خود عمل کند تا بتوان به نتیجه مؤثری در اثر پژوهش رسید. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش پایه به تکمیل زنجیره پژوهش کمک می‌کنند تا یک ایده به تولید یک محصول تبدیل شود.

در حوزه پژوهش وجود سرمایه‌گذار برای تبدیل ایده به محصول بسیار مهم است

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهش وجود سرمایه‌گذار برای تبدیل ایده به محصول بسیار مهم است و پژوهشگران باید حمایت و به سرمایه‌گذار معرفی شود، چرخه پژوهش با وجود سرمایه‌گذار و تولید محصول تکمیل می‌شود.

رضایی در خصوص نقش دانشگاه‌های مهارتی در حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های مهارتی برای توسعه علمی و پرداختن به پژوهش‌ها بر آموزش مهارت‌ها در فضایی علمی تاکید دارد، تحقیقاتی که در حوزه‌های عملیاتی به نتیجه برسد، باعث رشد، بهره‌وری و پیشرفت خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف مجموعه‌های مهارتی توسعه علمی افراد ماهر برای محیط کار است، البته افرادی که در محیط کار هستند نیز به تدریج بر اساس پیشرفت‌ها به تکنولوژی نیاز دارد که دانش خود را توسعه دهد و بتواند با نیازهای جدید خود را تطبیق دهد؛ بنابراین پژوهش توسط افراد ماهر برای توسعه علم و دانش در حرفه‌های مختلف باعث رسیدن به نتایج بسیار خوبی خواهد شد.

پژوهش در حوزه کاربردی سبب رفع نیازها می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان با اشاره به نوع پژوهش در دانشگاه‌های مهارتی، اضافه کرد: جنس پژوهش در دانشگاه‌های مهارتی با پژوهش در زمینه تحقیقات بنیادی و چاپ مقاله متفاوت است و بیشتر در زمینه کارآفرینی و توسعه کارهای مهارتی است که برای ایجاد انگیزه از استارت آپ‌ها و ایده‌شو و رویدادهای شتاب بهره می‌گیریم تا در حوزه‌های مختلف بتوان نیازها را ارزیابی و به رفع آن کمک کرد.

وی گفت: ایجاد حلقه وصل بین ایده‌پردازان و پژوهشگران با حامیان و سرمایه‌گذران مهم است تا بتوان به جای چاپ مقاله‌های متعدد به توسعه کارآفرینی و رفع نیازها کمک کرد. تفاوتی که بین پژوهش دانشگاه‌های مادر و کاربردی وجود دارد این است که بیشتر در حوزه کارآفرینی و حرفه‌آموزی فعال باشیم.

کد خبر 542674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.