شهردار: نگاه به دست‌فروشان رودسر انسان محور است

شهردار رودسر گفت: نگاه مدیریت شهری به دستفروشان این شهر اجتماعی و انسان محور بوده و همواره با این قشر آسیب‌پذیر مدارا کرده است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم مطلوب نیست، برخورد چکشی با دست‌فروشان، باعث از بین رفتن آخرین روزنه امید برای کسب درآمد حلال و هدایت این قشر به سمت هزاران راه دیگر است.

وی افزود: در رودسر بازاری به نام سبزی فروشان وجود دارد که در سالیان متمادی زنان روستا روزانه در بازار محصولات تولیدی و محلی خودشان را به شهروندان عرضه می‌کنند و با درآمدی اندک و حداقلی امورات خود را می‌گذرانند. شهرداری به دلیل اینکه آسیبی به معیشت این قشر آسیب‌پذیر و خانواده آنها وارد نشود، همواره با آنها مدارا کرده است.

شهردار رودسر تصریح کرد: شهرداری با مغازه دارانی که با سو استفاده از موقعیت خود اقدام به سد معبر کنند. در چهارچوب قانون برخورد می‌کند.‌

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر، با چندین نفر از مغازه‌داران که اقدام به سدمعبر کرده بودند، برخورد شده است. گفت: یک نفر از اصناف علاوه بر ایجاد سدمعبر، با مقاومت در برابر مأموران شهرداری به آنان توهین می‌کرد، شهرداری از فرد خاطی شکایت کرده و برای وی پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

صفایی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر رودسر باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 542571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.