رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در آبادان

سردیس سردار سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادتش امروز_ پنجشنبه ۲۵ آذرماه_ در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان محلی در آبادان رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، حسین حمید پور، شهردار آبادان در این آئین اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک نماد برای عزت و اقتدار ملت ایران است و به همین دلیل ما باید همواره قدردان عزیزانی باشیم که از جان خود گذشتند تا این انقلاب و نظام همچنان با اقتدار رو به جلو حرکت کند.

وی افزود: صلابتی که در چهره سردار سلیمانی وجود دارد گویای همه وجهه‌های شخصیت این شهید است.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم برای تمام ابعاد زندگی بشر حرف برای گفتن دارد چرا که با تاسی از سیره ائمه آن را بنا گذاشت.

امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران، فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در این آئین با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت جهان را حفظ کرد، تاکید کرد: آمریکا فکر می‌کرد با به شهادت رساندن شهید سلیمانی محور مقاومت را می‌شکند اما نمی‌دانست شعله مقاومت را در دل آزادگان جهان برافروخته خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما باید قدردان رشادت‌های رزمندگان در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار در کشور باشیم و نصب تندیس‌ها و سردیس‌های این چنین در سطح شهر برای جلوگیری از فراموش شدن نام این عزیزان یکی از ضروریات است.

به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس امروز در سازمان منطقه آزاد اروند افتتاح شد. برنامه‌های کاروان هنری " روایت حبیب " ویژه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه شب به مدت سه روز در آبادان آغاز شد.

کاروان هنری "روایت حبیب" که حرکت خود را از زادگاه سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی در استان کرمان آغاز کرده است راهی استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و کردستان شده و در مدت سه روز در استان خوزستان و شهرستان آبادان به اجرای برنامه می‌پردازد.

نصب و رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ازبرنامه‌های روز دوم این کاروان در آبادان بود. نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، اجرای تئاتر و نماهنگ از جمله برنامه‌های هنری کاروان روایت حبیب در نخستین روز حضور در آبادان بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 542342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.