میزان تاثیرگذاری دو دز واکسن فایزر بر گونه اومیکرون چقدر است؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دو دز واکسن فایزر خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون را ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعات پیشین انجام شده نشان داده بود که واکسن فایزر خطر ابتلاء به گونه دلتا ویروس کرونا را تا ۹۳ درصد کاهش می‌دهد، اما پژوهش‌های انجام شده در زمینه گونه اومیکرون نشان می‌دهد که دو دز واکسن فایزر تقریباً ۷۰ درصد مانع بستری شدن افراد در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به این گونه جدید می‌شود.

از زمان ظهور گونه اومیکرون ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، تأثیرگذاری واکسن فایزر در برابر این گونه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن فایزر بر پیشگیری از بروز گونه اومیکرون مطالعه جدیدی انجام دادند و بیش از ۲۱۱ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند، ۷۸ هزار نفر آن‌ها به گونه اومیکرون آلوده شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون از ۸۰ درصد به ۳۳ درصد رسیده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که گونه اومیکرون ویروس کرونا آنتی بادی تولید شده بر اثر دریافت واکسن‌های کرونا را خنثی می‌کند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 542323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.