فرهنگیان و دانش‌آموزان از فرصت نمایشگاه کتاب استفاده کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اطلاع‌رسانی در میان جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان این استان برای حضور و استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، محمد اعتدادی ضمن اشاره به مغفول ماندن نقش کتاب در دو سال اخیر در میان دانش‌آموزان، اظهار کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، متأسفانه شکاف عمیقی بین دانش‌آموز و کتاب و کتابخوانی ایجاد شد و عدم برگزاری نمایشگاه‌های استانی هم یکی از دلایل آن بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عدم حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی سطح شهر که همواره میزبان آن‌ها بود نیز کاهش یافته و با کندی همراه بوده است و دانش‌آموزان کمتر توانستند برای مطالعه و امانت به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اکنون که شرایط کشور رو به بهبود است نیاز است کتاب را به شکل گسترده‌تر در دسترس دانش آموزان و جامعه فرهنگیان قرار دهیم، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان با توجه به یارانه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن در نظر گرفته است، فرصت بسیار خوبی است که مردم این استان باید از آن بهره بگیرند. فرهنگیان نیز باید از این فرصت و شرایط مهیا شده در کنار دانش‌آموزان استفاده کنند و کتاب‌های مورد نیاز و تازه‌های نشر را از ناشران تهیه کنند.

اعتدادی با اشاره به اینکه امیدواریم در ماه‌های آینده در قالب طرح‌های مختلف طی تعامل و ارتباط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین برنامه‌هایی را توسعه دهیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به همه مدارس استان برای استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان اطلاع‌رسانی شده است تا بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را در این فاصله زمانی تأمین کنند.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه شروع شده و تا بیست‌وهشتم آذرماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید و خرید در اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان به صورت ۲۴ ساعته بوده و علاقه‌مندان اصفهانی برای ثبت نام بن کتاب، بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 542310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.