حمله کی‌روش به فغانی؛ قطر غافلگیر شد

تیم ملی قطر با شکست برابر الجزایر و شاگردان کی‌روش هم با باخت مقابل تونس از رسیدن به فینال رقابت های فیفا عرب کاپ، باز ماندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند وقتی است که رقابت‌هایی تحت عنوان مسابقات عرب کاپ، به میزبانی کشور قطر در حال برگزاری است. فیفا عرب کاپ ۲۰۲۱ یک تورنمنت جهانی فوتبال است. این مسابقات، به عنوان دهمین دوره است که میان تیم‌های کشورهای عربی برگزار می‌شود.

با این وجود این دوره نخستین دوره از این مسابقات است که تحت حمایت و عنوان فیفا برگزار شده است. این دوره از مسابقات، از ۳۰ نوامبر (۹ آذر) آغاز شده و تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) در قطر ادامه خواهد داشت که محک زدن قطر در میزبانی دور نهایی بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را نیز به دنبال خواهد داشت.

شمشیر از رو بسته کی‌روش برای فغانی

شب گذشته چهارشنبه - ۲۴ آذر ماه - مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها انجام شد. ابتدا از ساعت ۱۸:۳۰ دو تیم ملی فوتبال تونس و مصر به مصاف هم رفتند. داوری این بازی برعهده علیرضا فغانی از کشورمان بود که بارها و بارها دیدارهای بین‌المللی مهمی را قضاوت کرده است.

سرمربی تیم فوتبال مصر کارلوس کی‌روش بود که در ایران خاطرات به یاد ماندنی زیادی از خود به یادگار گذاشته است. این مربی پرتغالی که از کلمبیا اخراج شد؛ حالا در قاره آفریقا هم سرنوشت جالبی ندارد و مشکلات زیادی بخاطر رفتار و تصمیم‌های عجیبش، رقم زده است. تیم مصر روز گذشته با گل به خودی "ال‌سولیا" این بازی را به تونس واگذار کرد. در حالی که تصور می‌شد بازی به وقت اضافه کشیده شود، اما این رقابت نفس‌گیر در همان ۹۰ دقیقه به پایان رسید. پس از پایان این دیدار کی‌روش تیغ تیز خود را سمت فغانی گرفت.

حمله کی‌روش به فغانی؛ قطر غافلگیر شد

سرمربی پرتغالی سابق ایران که در زمان هدایت یوزها، چند باری مورد انتقاد این داور بین‌المللی قرار گرفته بود، احتمالاً با همان پیش زمینه، به فغانی تاخت. کی‌روش گفت: "به هیچ وجه دوست ندارم در مورد این داور نظری بدهم، چون نمی‌خواهم فوتبالم را اینجا به پایان برسانم! او با تصمیمش در پنالتی که همه فکر می‌کردند اشتباه است، خیلی روی عملکرد بازیکنان من تأثیرگذار بود، فیفا باید داور دیگر انتخاب می‌کرد." با این وجود، این در حالی است که البته مهمترین تصمیم داور ایرانی در این بازی، برگرداندن یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه مصر و به سود تیم کی‌روش بود.

کامبک قطر تکمیل نشد

در دیگر دیدار نیمه نهایی عرب کاپ، قطری‌های میزبان از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف الجزایر رفتند. شاگردان فلیکس سانچز که سابقه ایستادن بر قله فوتبال آسیا را هم دارند، غافلگیر شدند و به شکل دراماتیکی حذف شدند. در این مسابقه همه چیز پایاپای و برابر پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه ۵۹ "بنایادا" روی پاس یاسین براهیمی در کمال ناباوری چراغ اول را روشن کرد. در حالی بازی داشت با برتری حریف به پایان می‌رسید، عنابی‌ها در لحظات آخر و در دقیقه ۹۷ توسط محمد مونتاری، به گل رسیدند و امیدها را زنده نگه داشتند.

حمله کی‌روش به فغانی؛ قطر غافلگیر شد

این جدال به وقت اضافه کشیده شد و اصل ماجرا آنجا رقم خورد. دقیقه ۱۰۵ الجزایر صاحب یک ضربه پنالتی شد و فرصت داشت تا مجدداً از رقیب پیش بیفتند؛ اما "بلالی" ضربه را از دست داد. این پایان کار نبود و دو دقیقه بعد، یعنی در دقیقه ۱۰۷ "بلالی" جبران مافات کرد و با گلزنی به قطر میزبان، آنها را حذف و تیم خود را راهی فینال کرد تا رقیب تونس شود.

به گزارش ایمنا، با این اوصاف، روز شنبه ابتدا از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران، دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها میان قطر و مصر برگزار می‌شود تا تیم سوم مشخص شود و سپس از ساعت ۱۸:۳۰ همان روز، دو تیم تونس و الجزایر با هم مصاف می‌دهند تا قهرمان این دوره از مسابقات عرب کاپ مشخص شود.

کد خبر 542256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.