ایجاد شبکه جدید برای دفع آب های سطحی منطقی نیست

شهردار اهواز گفت: شبکه جداگانه برای دفع آب‌های سطحی یک کار کرد کوتاه مدت فقط در هنگام بارش دارد منطق کارشناسی و واقعیت اقتصادی اقتضا می‌کند که شبکه ترکیبی با افزایش حجم و ظرفیت شرایطی را مهیا کند که هر دو موضوع در طرح جامع پیش بینی شود

به گزارش ایمنا رضا امینی ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ آذر در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: آنچه که از اخبار و اطلاعات شنیده می‌شود مشکلات بارندگی اهواز به سال‌های دور بر می‌گردد اما پس از بارندگی‌ها و سیل ۱۳۹۸ هوشیاری در مسئولین بیشتر و دغدغه‌ها افزایش یافت و امروز رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و هیئت دولت و مسئولان استانی دغدغه کاهش کاهش مشکلات ناشی از بارش‌ها را دارند.

وی افزود: امیدواریم بیشترین نزولات آسمانی را داشته باشیم و با تدابیری که اندیشیده و اتفاقات خوبی که رقم می‌خورد کمترین مشکلات برای شهروندان اهواز ایجاد شود.

شهردار اهواز ادامه داد: با توجه به نوع بارندگی در اهواز که به صورت حجم بالای بارش در مقطع کوتاه زمانی است، ظرفیت ترکیبی شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی برای عبور حجم زیاد از آب هنگام بارش کافی نبوده و درنتیجه سبب تجمع آب در سطح معابر می‌شود.

وی تصریح کرد: ضمن گرامی داشتن دغدغه اعضای شورای اسلامی برای امنیت و سلامتی مردم، کارکنان آبفا خوزستان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده که باید قدردان زحمات ایشان و نمایندگان مردم در شورای شهر بود که به فکر مشکلات مردم هستند.

امینی توضیح داد: با وجود کارهایی که انجام می‌شود، عمق مشکلات به قدری زیاد است که منجر به اتفاقات بسیار تلخی می‌شود، ما هرگز نمی‌توانیم خودمان را راضی کنیم که خانواده‌ای داغدار و آسیب ببیند یا اینکه مجموعه‌ای خسارت مادی و معنوی متحمل شود.

وی اضافه کرد: در طرح جامع ما باید ممتبع لازم برای استفاده بهینه از طرح ترکیبی آبفا و آب‌های سطحی پیش بینی کنیم و با همکاری دو دستگاه در ادامه کارهای انجام شده و در مقطع زمانی پیش بینیی شده هر دو مورد را به سرانجام برسانیم.

شهردار اهواز تاکید کرد: کارکرد شبکه فاضلاب به صورت شبانه روزی است اما اگر بخواهیم شبکه ای برای دفع آب‌های سطحی پیش بینی کنیم یک کار کرد کوتاه مدت فقط در هنگام بارش دارد منطق کارشناسی و واقعیت اقتصادی اقتضا می‌کند که این شبکه ترکیبی با افزایش حجم و ظرفیت شرایطی را مهیا کند که هر دو موضوع در طرح جامع پیش بینی شود.

وی در ادامه گفت: در مقاطعی که طرح جامع در حال انجام است با همکاری بین بخشی بیش از ظرفیت پیش بینی شده اجرا می‌شود تا بقیه طرح هم بر همین منوال رو به جلو حرکت کند و ما بتوانیم هرچه سریع‌تر این مشکل را رفع کنیم.

امینی تصریح کرد: هزینه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا یک خدمت حاکمیتی به مردم است، مستحضر هستید که شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ وظیفه عهده دار هستند که آب‌های سطحی یکی از آنها می‌باشد اما به دلیل عمق این مشکل حاکمیت برای رفع آن بسیج شده است و اعتبارات خوبی به آن اختصاص داد.

وی افزود: تاکنون شهرداری اهواز نه مبلغی برای دفع آب‌های سطحی دریافت کرده و نه خبری از پرداخت است، البته مکاتباتی در این خصوص انجام و مبالغی پیشنهاد داده شده است، کمک شورای شهر اهواز و استقراض از یک منبع (پارکینگ) برای چند محور که ۲۰ میلیارد تومان آن به دفع آب‌های سطحی اختصاص یافت تنها کمکی است که در این خصوص به شهرداری شد.

شهردار اهواز توضیح داد: بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت آبفا، لوله‌های نقاط بحرانی و حادثه خیز طرح علاج بخشی در فاز یک و دو را تأمین می‌کند و آبفا نیز جایگذاری را انجام می‌دهد.

کد خبر 542173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.