زمان شروع بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن شامل دوران ساخت که به طور کلی سه سال اول است، نمی‌شود و متقاضی بعد از سه سال پرداخت اقساط را آغاز می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن با تمهیداتی که در نظر گرفته است، نرخ سود اقشار کم‌درآمد و متوسط را از طریق یارانه‌ای که مابه‌التفاوت آن را صندوق ملی مسکن می‌پردازد، تأمین کند.

وی افزود: از این طریق اقشار کم‌درآمد و متوسط توان بازپرداخت تسهیلات را خواهند یافت.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تاکید بر اینکه متقاضیان در دوران ساخت، نیازی نیست که بازپرداخت اقساط تسهیلات را داشته باشند، افزود: افرادی که هم اکنون در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند، نیازی به پرداخت اقساط ندارند و باید بعد از ساخته شدن واحدهای مسکونی خود که به طور معمول سه سال است، بازپرداخت اقساط را آغاز کنند.

علمداری توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند حمایت، پیگیر است تا تمهیدات ویژه‌ای بیندیشد تا این افراد از پرداخت تسهیلات مستثنی شوند و شرایط بهتری برای آنها در زمینه تأمین مسکن، مهیا شود.

کد خبر 542160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.