فاز دوم کمربندی نسیم شمال در آستانه بهره‌برداری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین از بهره‌برداری فاز دوم کمربندی نسیم شمال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شهرداری قزوین، سیدمحمد علمی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز دوم پروژه کمربندی نسیم شمال به پایان رسیده و عملیات تکمیلی آن در حال انجام است اظهار کرد: در حال حاضر رویه بتنی پروژه تکمیل و اقدامات حفاظتی از قبیل نصب گاردریل، نصب علائم و خط کشی مسیر توسط معاونت حمل‌ونقل ترافیک در حال انجام است.

وی افزود: مسیر کل پروژه حدود چهار کیلومتر و۶۰۰ متر بود که یک هزار و۸۰۰ متر فاز اول و ۲ هزار و۸۰۰ متر فاز دوم است. این مسیر در گذشته جاده دسترسی لوله گاز بوده و از حداقل استاندارد تردد برخوردار بود خاطرنشان کرد: با آغاز پروژه تمام موارد غیر استاندارد از جمله شیب‌های طولی و عرضی اصلاح شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در این مسیر ۵۰ پایه روشنایی با استاندارد لازم نصب شده و روشنایی مناسبی برای رانندگان جهت جلوگیری از خطر تصادفات فراهم گردیده است، زیر سازی جاده نسیم شمال با فناوری نوین بتون‌ریزی شده تا شاهد ترک و فرورفتگی و کندگی مسیر به خاطر تردد کامیون‌های سنگین نباشیم.

وی اعتبار اولیه این پروژه را ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مسؤولیت احداث کمربندی‌های نسیم شمال بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، اما برای مدیریت ترافیک شهری، رفاه و آسایش شهروندان و درخواست استان‌های مختلف که مسیر تردد و عبوری آنها از نسیم شمال بود، شهرداری در راستای احترام حقوق شهروندی نسبت به احداث این کمربندی اقدام کرده است.

علمی اظهار امیدواری کرد: با پایان عملیات تکمیلی، این پروژه تا پایان هفته جاری به بهره برداری برسد. قزوین به دلیل نداشتن رینگ کمربندی از جاده نسیم شمال که متعلق به اداره گاز است استفاده می‌کند.

کد خبر 542077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.