وضعیت ناوگان تاکسیرانی قم فاجعه است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی قم در افزایش روزهای آلاینده در سال دخیل بوده و حجم خدمات‌رسانی را نیز کاهش داده است.

به گزارش ایمنا، مسعود طبیبی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: ورود به عرصه‌های نوین خدمات رسانی مانند تاکسی تجاری، تاکسی زائر و تاکسی حمل بیماران غیراورژانسی نیاز مهم سازمان تاکسیرانی برای تأمین درآمدهای مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: با مشکلات و مضیقه‌های مالی ایجاد شده طی سال‌های اخیر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم هم اکنون ۳ هزار تاکسی دچار فرسودگی شده است و وضعیت فاجعه‌باری بر این ناوگان حاکم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تاکسیرانی قم از فرسوده‌ترین ناوگان‌های کشور است، ادامه داد: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی قم در افزایش روزهای آلاینده در سال دخیل بوده و حجم خدمات‌رسانی را نیز کاهش داده است.

طبیبی کاهش درآمد رانندگان تاکسی با ورود شرکت‌های آنلاین حمل مسافر را مورد توجه قرار داد و گفت: طی رایزنی‌هایی که با این شرکت‌ها در حال انجام است تلاش می‌شود که تاکسی‌های قم در اولویت درخواست سفر در بین شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: با وجود الزام قانونی ولی تاکسی‌های قم هنوز جایگاه خاصی در بین سرویس مدارس ندارند و آئین نامه‌های مربوط به سرویس مدارس در شهر قم اجرایی نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای بهبود و ارتقای خدمات رسانی در ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در قراردادهای جدید با شرکت‌های خصوصی ضمن پایبندی به اصل رقابت در ارتقای خدمات، نظر و رأی شهروندان از میزان و رضایتمندی از خدمات در میزان پرداختی شهرداری به شرکت‌های خصوصی مد نظر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در قالب سامانه‌ها و طرح‌های نوین شهرداری قم، اضافه کاری رانندگان اتوبوس درون شهری نیز بر مبنای حجم رضایتمندی شهروندان از عملکرد این افراد از نظر اخلاق، نظافت و تعهد کاری تعلق خواهد گرفت.

طبیبی گفت: عدم رعایت فاصله طولی یکی از مهمترین عوامل در بروز تصادفات شهری است و به همین منظور خط کشی‌هایی جهت حفظ فاصله طولی در معابر شهری به زودی در خیابان‌های شهر ترسیم خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 541843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.