جذب نیرو برای آتش‌نشانی پردنجان نیاز به منابع مالی دارد

سرپرست شهرداری پردنجان، گفت: جذب نیرو برای شهرداری هزینه‌بر بوده و باید در این زمینه منبعی در نظر گرفت.

سید ذبیح‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود شش سال گذشته ساختمان آتش‌نشانی با مدیریت شهردار وقت در مجاورت شهرداری با استانداردهای لازم احداث شد.

وی افزود: یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی هم در اختیار شهرداری قرار گرفت که در حال حاضر نیاز شهر را پاسخ می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: جذب نیرو برای آتش‌نشانی لازم است اما اکنون یک نیروی پیمانی داریم و مابقی نیاز از طریق نیروهای شرکتی و خدماتی شهرداری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه پردنجان شهر کوچکی است و حوادث تاکنون مدیریت شده و این روند ادامه دارد، گفت: برای نیروی انسانی اعلام نیاز شده و با توجه به اینکه موضوع آتش‌نشانی، عملیاتی و مهم است باید نیروهای آموزش دیده در این حوزه فعالیت کنند که امیدواریم با دستور جذب نیرو و برگزاری آزمون استخدام محقق شده و مشکلات مرتفع شود.

هاشمی تاکید کرد: البته جذب نیرو برای شهرداری هزینه‌بر است و باید منبع مالی لازم در نظر گرفته شود؛ یکی از دلایل عدم جذب نیرو، نبود اعتبارات کافی جهت پرداخت حقوق آتش‌نشانان است که موجب شده نتوان اقدام مؤثری در این خصوص داشت.

سرپرست شهرداری پردنجان، گفت: طبق ضوابط در این شهر ساختمان‌ها در نهایت سه طبقه خواهد بود و نیازمند نردبان بلندمرتبه نیست، سایر تجهیزات مانند غواصی و امداد و نجات نیز موجود نیست.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی پردنجان معین برخی شهرها بوده و با توجه به اینکه تجهیزات آنها هم در حد آتش‌نشانی پردنجان است و با این دیدگاه که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند باید پیش‌بینی آینده را داشت. تکمیل تجهیزات موجب کیفیت در خدمات خواهد بود.

کد خبر 541715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.