ارائه ۵٠ طرح برای همکاری مشترک با کمیسیون اروپا

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۵۰ طرح و پروژه به کمیسیون اروپا ارائه شده که در صورت تمایل طرف اروپایی، مایل به همکاری مشترک درباره آن هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست مشترک مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیأت اعزامی اتحادیه اروپا اظهار کرد: آماده اجرای طرح‌های مشترک هستیم.

وی با اشاره به حضور طولانی مدت پناهجویان افغانستانی در ایران اظهار داشت: تمامی یارانه‌هایی که برای شهروندان ایرانی در زمینه‌های رفاه، بهداشت، درمان، امنیت و … پرداخت می‌شود برای افغان‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود، اما تاکنون مبلغ قابل توجهی برای حمایت از آنان از کمیسیون اروپا دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: میزبانی ما از افغانستانی‌ها، بر اساس کرامت انسانی است و به جای کمپ، آن‌ها را در جامعه خود جذب کردیم.

فروزان، با بیان اینکه میزان کمک‌های کمیسیون اروپا به ایران در قیاس با کشورهای دیگر بسیار ناچیز بوده است، عنوان کرد: در زمان همه‌گیری کرونا، هیچیک از هیأت‌های اروپایی، حاضر نشدند ماسک و واکسن در اختیار مردم ایران بگذارند، اما با همت و تلاش داخلی توانستیم، نیاز مردم را تأمین کرده و حتی به صادرکننده ماسک و تولید کننده واکسن تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: در آن زمان، انتظار می‌رفت نگاه اتحادیه اروپا، بشر دوستانه و از سیاست به دور باشد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این نوع مشارکت‌ها دوطرفه و بر مبنای احترام متقابل است، بر رعایت ملاحظات ملی تاکید کرد.

فروزان گفت: انتظار داریم اولویت‌های کمک‌های توسعه‌ای کمیسیون اروپا در ایران گسترش یابد و به برنامه‌های داخلی برای تأمین رفاه همه اقشار کمک کند.

«هادی مهدوی» مشاور مدیر کل دفتر امور بین الملل پس از ارائه توضیحات تکمیلی درباره شیوه تهیه و ارائه طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمیسیون اروپا به عنوان اولین بار، افزود: این تازه آغاز کار است و تلاش می‌کنیم جذب حداکثری از منابع کمیسیون اروپا داشته باشیم.

«سارا رینالدی»، رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در ایران، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در این برنامه، اولویت‌های تعامل با ایران بر محور اشتغال، پشتیبانی و ایجاد معیشت برای آواره‌های افغانستانی است و این کار را از طریق مرکز پناهندگان نروژ و سازمان ملل انجام خواهیم داد.

رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا ادامه داد: همکاری اختصاصی اتحادیه اروپا با این وزارتخانه از سال ۲۰۱۹ با هدف تقویت صیانت اجتماعی برای کودکان خیابانی به ویژه کودکان افغانستانی از طریق یونیسف، سازمان بهزیستی و رفاه اجتماعی انجام شد.

رینالدی از ارائه دقیق و جامع زیر مجموعه‌های وزارت کار با مدیریت دفتر امور بین الملل تشکر و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اروپا همه طرح‌های مطرح شده در این وزارتخانه را در کمک‌های توسعه‌ای خود جای دهد.

در این نشست نمایندگان معاونت‌های رفاه، تعاونی‌ها، کارآفرینی و اشتغال، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق عشایری به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

کد خبر 541678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.